اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

آرکوس اسکارابی، کرگدن نظامی ساخت ولوو!

آرکوس اسکارابی، کرگدن نظامی ساخت ولوو!

باید گفت سیستم فرمان پذیری چهار چرخ، حرکت چرخ های عقب و یا هر اسم دیگری که روی آن می‌گذارید تکنولوژی جدیدی نیست. در چند ده سال گذشته خودروهای زیادی با این نوع سیستم عرضه شده‌اند، سیستمی که هم هندلینگ و مانورپذیری خودرو را افزایش داده و هم در سرعت‌های بالا باعث پایداری بیشتر خودرو می‌شود. البته این روزها شاهد استفاده از سیستم فرمان پذیری چهار چرخ در خودروهای لوکس و سطح بالا هستیم.


البته این یکی را باید فاکتور گرفت که نامش آرکوس اسکارابی است. این کرگدن نظامی توسط شرکت آرکوس دیفنس که قبلاً با نام رنو تراکس دیفنس شناخته می‌شد ساخته شده است. البته نام شرکت در سال ۲۰۱۸ و زمانی که گروه ولوو تملکش را به دست آورد تغییر کرد و با نام امروزی شناخته شد.


نقطه قوت اصلی این خودرو نه به شباهت‌های آن با هاموی آمریکایی مربوط می‌شود و نه به سیستم تعلیق تطبیقی یا ظرفیت بالای محفظه بار. همه‌چیز به همان سیستم فرمان پذیری چهار چرخ مربوط است که به این خودرو اجازه‌ی حرکت جانبی در مواقع لزوم را می‌دهد. دلیل این کار به چرخ هایی مربوط می‌شود که می‌توانند به‌صورت مستقل بچرخند. این خودرو درست همانند محصولات آئودی و سوبارو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است که باعث می‌شود قدرت پیشرانه به‌صورت مستقل به چرخ ها فرستاده شود.

نیروبخش این کرگدن جالب پیشرانه‌ی دیزلی ۳۰۰ اسبی و واحد الکتریکی ۱۰۳ اسبی است. سیستم هیبریدی به عنوان کمک‌حال پیشرانه اصلی عمل کرده و این موضوعی حیاتی است چراکه وزن اسکارابی برابر با ۵۹۸۷ کیلوگرم می‌باشد.


جدای از سیستم‌های یاد شده، این خودروی نظامی گزینه‌ای قابل‌اعتنا به عنوان یک خودروی نظامی رسمی محسوب می‌شود. در واقع خبر آمده اسکارابی یکی از گزینه‌های ارتش فرانسه برای جانشینی ۷۲۵ خودروی نظامی سبک تا سال ۲۰۲۵ مطرح شده است.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید