اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو

آغاز تولید هایپرکار SSC تواتارا

آغاز تولید هایپرکار SSC تواتارا

حدود یک سال بعد از رونمایی هایپرکار تواتارا در فستیوال پبل بیچ، حالا SSC تولید آن‌را در واشنگتن آغاز کرده است. اولین نمونهٔ ساخته شده از این خودرو تقریباً تکمیل شده و برای اطمینان از اینکه همه‌چیز به‌خوبی عمل می‌کند، به پیست برده شده است. دیگر نمونه‌های تواتارا نیز به‌زودی ساخته می‌شوند و از سه‌ماههٔ سوم سال جاری به خریداران تحویل داده خواهند شد.

ضریب درگ بدنهٔ فیبر کربنی تواتارا برابر با ۰.۲۷ است که به گفتهٔ SSC از تمامی هایپرکارهای تاریخ تا به امروز کمتر است. زیر این پوسته نیز یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی قرار گرفته تا وزن خودرو به تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم برسد. این هیولای آمریکایی به یک نیروگاه ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که می‌تواند تا ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.

البته این نیروی عظیم تنها زمانی تولید می‌شود که در باک تواتارا سوخت E85 ریخته شده باشد و در صورت استفاده از بنزین معمولی قدرت پیشرانه با ۴۰۰ واحد کاهش به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رسد که البته هنوز هم از بسیاری از هایپرکارهای دنیا بیشتر است. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی با قطعات هیدرولیکی در نظر گرفته شده که با یک سیستم اتوماتیک AMT ادغام شده و تعویض دنده‌های رعدآسایی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کلاچ و انتخاب دنده‌ها نیز به‌صورت الکتریکی انجام می‌گیرد.

SSC هنوز اعداد و ارقام عملکرد هایپرکار جدید خود را اعلام نکرده است اما می‌گوید تواتارا می‌تواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته SSC در این ادعا با رقبای سرسختی مواجه خواهد بود زیرا شرکت‌های کوئنیگ‌زگ و هنسی هم برای شکستن رکورد سرعت برنامه دارند اما بوگاتی گفته است ثبت رکورد سرعت در اولویت این شرکت نیست.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید