اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

اعتماد به نفس یا استقبال از شکست؛ اختلاف قیمت اندک جنسیس G70 با بی ام و سری ۳

اعتماد به نفس یا استقبال از شکست؛ اختلاف قیمت اندک جنسیس G70 با بی ام و سری ۳

جنسیس سرانجام قیمت سدان اسپرت G70 مدل ۲۰۱۹ را اعلام کرده است که مستقیما بی ام و سری ۳ را هدف قرار داده است. ارزان ترین مدل جنسیس G70 مدل ۲.0T Advanced با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است که ۳۵.۸۹۵ دلار قیمت دارد. قیمت این خودرو ۵۳۵۰ دلار ارزان تر از واضح ترین رقیب آن یعنی بی ام و ۳۳۰i با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ ۲۴۸ اسبی است. بی ام و مدل ۳۲۰i را نیز به فروش می رساند که قیمت آن دقیقا با G70 2.0T برابری می کند ولی فقط ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و امکانات استاندارد آن کمتر است بنابراین مقایسه این خودرو با ۳۲۰i عادلانه نیست. ارزان ترین مدل G70 با موتور V6 مدل ۳.۳T Advanced است که موتور ۳.۳ لیتری توئین توربوی آن ۳۶۵ اسب بخارقدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد و قیمت آن ۴۴.۷۴۵ دلار است که ۵۲۰۰ دلار ارزان تر از بی ام و ۳۴۰i با موتور ۶ سیلندر خطی ۳۲۰ اسبی است.
جنسیس G70 شش مدل مختلف دارد که عبارتند از Advanced، Elite، Prestige، Dynamic، Sport و Sport M/T. مدل Sport با گیربکس اتوماتیک و قیمت ۴۵.۸۹۵ دلار گران ترین مدل G70 است و مجهز به صندلی هایی با پوشش چرم ناپا و تایرهای میشلین پایلوت اسپرت ۴ است. اما حتی مدل پایه ۲.0T Advanced نیز خودروی مجهزی است و از امکاناتی مانند صندلی های جلو با تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش ۸.۰ اینچی و مجموعه ای از امکانات ایمنی فعال بهره می برد. در گران ترین مدل های G70 امکاناتی مانند صفحه نمایش Head-Up، سانروف، سیستم مکانیاب ماهواره ای و تودوزی چرمی یافت می شوند.
مدل Sport M/T با قیمت ۳۸.۸۹۵ دلار یک تفاوت عمده با مدل اسپرت دارد زیرا مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی است و فقط با همین گیربکس عرضه می شود، در حالی که تمام مدل های دیگر G70 مجهز به گیربکس ۸ دنده اتوماتیک هستند. مدل Sport با گیربکس دنده دستی بر اساس مدل ۲.0T Advanced شکل گرفته است و امکاناتی برای بهبود عملکرد به آن اضافه شده است که شامل مواردی مانند دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای برمبو، تایرهای میشلین پایلوت اسپرت ۴ و سیستم اگزوز اسپرت است. از امکانات جذاب این مدل می توان به صندلی های جلو مجهز به سیستم تهویه و گرمکن و سیستم صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو اشاره کرد.

 

جنسیس G70

جنسیس G70

 

جنسیس G70

جنسیس G70

مدل ۳.۳T Advanced علاوه بر موتور V6 توئین توربو مانند مدل ۲.0T Sport مجهز به ترمزهای برمبو و دیفرانسیل لغزش محدود است و علاوه بر این از دیگر امکانات مدل های گران تر ۲.0T مانند صندلی های چرمی، چراغ های جلوی تمام LED و سیستم ناوبری برخوردار است. از میان ۴ مدلی که مجهز به موتور V6 هستند مدل ۳.۳T Sport با قیمت ۵۰.۴۹۵ دلار گرانترین مدل در میان آنهاست و تنها مدلی است که از ضربه گیرهای تطبیقی برخوردار می شود. این مدل مانند مدل ۲.0T Sport مجهز به تزئینات مسی روی چراغ های جلو، تزئیناتی به رنگ کروم تیره در نمای خارجی و رینگ های ۱۹ اینچی با تیرهای میشلین تابستانی است.
در تمام مدل های ۲.0T و ۳.۳T (به جز مدل ۲.0T با گیربکس دنده دستی)، سیستم ۴ چرخ محرک به عنوان یک آپشن سفارشی با پرداخت مبلغ ۲ هزار دلار قابل سفارش است. از آنجایی که این خودرو یک جنسیس است هیچ آپشنی جز رنگ برای انتخاب وجود ندارد. این خودرو هنگام رونمایی با دو نسخه ویژه متفاوت عرضه شده است. یکی از آنها مدل ۳.۳T Design با قیمت ۴۹.۷۴۵ دلار و دیگری مدل ۳.۳T Dynamic با قیمت ۵۱.۷۴۵ دلار است. مدل Design بر اساس مدل Prestige شکل گرفته است و از رنگ منحصر به فرد سیاه مایل به سبز جنگلی، صندلی هایی با پوشش چرم ناپا به رنگ کرم و پوشش چرم سبز تیره برای رودری ها و صفحه پشت آمپر برخوردار است. مدل Dynamic بر اساس مدل Sport شکل گرفته است و امکانات اضافی آن شامل لنت ترمزهای اسپرت، سیستم خنک کننده ارتقا یافته و تنظیم ویژه برای سیستم تعلیق است. فقط ۴۰۰ دستگاه از هر کدام از نسخه های ویژه جنسیس G70 تولید خواهد شد و تمام آنها در سال اول تولید ساخته می شوند. اکنون جنسیس G70 وارد نمایندگی های جنسیس در امریکا شده است.

 

کابین جنسیس G70

کابین جنسیس G70

 

کابین جنسیس G70

کابین جنسیس G70

نویسنده: نریمان اصغریان_خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید