اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

اعلام مشخصات پیشرانهٔ جدید ۷.۳ لیتری فورد برای تراک‌های سوپر دیوتی

اعلام مشخصات پیشرانهٔ جدید ۷.۳ لیتری فورد برای تراک‌های سوپر دیوتی

فورد با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ‌های سوپر دیوتی خود خبر از ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۷.۳ لیتری V8 بنزینی کاملاً جدید برای آن‌ها داد ولی در آن زمان هیچ اطلاعاتی از مشخصات این موتور اعلام نکرد. حال اما سازندهٔ آمریکایی جزئیات اولیهٔ این پیشرانهٔ جدید را اعلام کرده است. این موتور در ابتدا به‌عنوان یک آپشن برای مدل‌های F250 و F350 ارائه می‌شود و بعداً به‌صورت استاندارد زیر کاپوت مدل‌های F550، F650، F750 و سری E هم قرار خواهد گرفت.

این پیشرانهٔ جدید به پمپ روغن حجم متغیر، جت‌های روغن خنک‌کنندهٔ پیستون، یاتاقان‌های اصلی فوق بزرگ و میل‌لنگ فولادی فورج‌کاری شده مجهز است. معماری سوپاپ‌های این موتور نیز از نوع OHV است که به تولید قدرت بیشتر در دورهای پایین کمک می‌کند. مدیر پیشرانه‌های V8 بنزینی فورد آقای «Joel Beltramo» در رابطه با این پیشرانه گفته است:

این موتور ۷.۳ لیتری برای حداکثر دوام در سخت‌ترین محیط‌ها طراحی شده است زیرا خریداران ما هرروز در چنین شرایطی کار و زندگی می‌کنند. این موتور بیشترین حجم را در کلاس خود دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده که در ویژگی‌های کلیدی مثل قدرت، دوام، سهولت نگهداری و هزینه‌های عملیاتی برتری داشته باشد

این موتور V8 بنزینی جدید با ۷.۳ لیتر حجم به گفتهٔ فورد ۴۳۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ rpm و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ rpm تولید می‌کند که هردو در این کلاس بهترین هستند. این نیرو نیز در همهٔ مدل‌ها به‌جز F650 و F750 توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک TorqShift انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که در دو مدل مذکور همچنان همان گیربکس شش سرعتهٔ وظیفه سنگین حفظ شده است. این پیشرانهٔ جدید به موتورهای ۶.۲ لیتری V8 بنزینی و ۶.۷ لیتری V8 دیزلی تراک‌های سوپر دیوتی اضافه می‌شود.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، این پیشرانه بعداً به‌صورت استاندارد در مدل‌های F550، F650، F750 و سری E هم ارائه خواهد شد اما فورد برای این مدل‌ها نسخهٔ ضعیف‌تری از این پیشرانه را در نظر گرفته که ۳۵۰ اسب بخار قدرت در ۳۹۰۰ rpm و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور در ۳۹۰۰ rpm تولید می‌کند.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید