اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

بهترین خودروی خانوادگی لوکس ۲۰۱۹ از نگاه CarBuzz

بهترین خودروی خانوادگی لوکس ۲۰۱۹ از نگاه CarBuzz

وقتی در فکر خرید یک خودروی خانوادگی باشید ارزش خودرو در برابر مبلغ پرداختی معمولاً اولویت اصلی خواهد بود. اکثر خانواده‌ها بودجه محدودی دارند و بنابراین احتمال خرید خودرویی با قیمت ۶ رقمی توسط آن‌ها بالا نیست. در قسمت‌های قبلی بهترین خودروی مفرح خانوادگی ۲۰۱۹ از نظر CarBuzz را منتشر کردیم اما حالا می‌خواهیم خودروهای لوکس‌تری را نیز خدمت شما معرفی کنیم. برخلاف خودروی خانوادگی مفرح، جایزه خودروی خانوادگی لوکس محدودیتی از نظر بودجه و قیمت ندارد.

هر سه فینالیست انتخاب شده توسط CarBuzz در حقیقت می‌توانستند برنده باشند. برخی خودروهایی که از راه‌یابی به فینال بازماندند عبارت‌اند از جنسیس G70، مزراتی لوانته، مرسدس بنز E63، مرسدس بنز GLE و ولوو XC60. شاید از دیدن اینکه هر سه فینالیست این جایزه شاسی‌بلند هستند تعجب کنید. خب خانواده‌ها شاسی بلندها را خیلی دوست دارند و این موضوع در جوایز CarBuzz هم منعکس شده است.

فینالیست: آئودی Q8 2019

این خودرو قبلاً تست شده است. Q8 تنها شاسی‌بلند کوپه این لیست بوده و دلیل خوبی هم برای انتخاب آن وجود دارد. این خودرو هم‌اکنون خواهان زیادی در بازار دارد. رقبایی مثل ب‌ام‌و X6 و مرسدس بنز GLE کوپه به اندازه‌ی Q8 جذاب نیستند. CarBuzz این خودرو را دوست داشته و طراحی آن بدون عجیب شدن را ستایش می‌کند.

زیر کاپوت قدبلند جذاب ارباب حلقه‌ها پیشرانه ۶ سیلندر توربوی ۳۳۵ اسبی و سیستم هیبریدی ملایمی قرار گرفته که باعث نرمی بیشتر سیستم استارت/استاپ می‌شود. کابین مینیمالیستی آئودی نیز جذابیت‌های زیادی دارد.

با قیمت پایه ۶۷۴۰۰ دلاری، آئودی Q8 ارزان‌ترین خودروی لیست بوده هرچند کمترین قدرت را نیز دارد. البته به زودی RS Q8 با ۵۹۱ اسب پرقدرت روانه کارزار خواهد شد!

فینالیست: آلفارومئو استلویو کوادروفولیو ۲۰۱۹

افراد معدودی با شاسی‌بلند خود روانه نوربرگ رینگ می‌شوند اما از میان خودروهای تست شده، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو ۲۰۱۹ جزو برجسته‌ترین‌ها می‌باشد. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت ۵۰۵ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه می‌شود. این شاسی‌بلند ایتالیایی توانسته یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه طی کند. استلویو کوادروفولیو شاید سریع‌ترین خودروی نوربرگ رینگ نباشد اما هنوز هم جزو جذاب‌ترین شاسی بلندهاست.

فرمان خودرو بسیار با احساس بوده و لذت‌بخش است. این خودرو همچنین در مواقعی که تحت‌فشار قرار گیرد هیجان بیشتری خواهد داشت. محصول آلفارومئو با قیمت ۷۹۹۹۵ دلاری خود تقریباً برنده این جایزه شده بود اما از نظر فضای کابین کم آورده و اشرافیت آن نیز در سطح و اندازه‌ی دیگر رقبای لیست نیست.

برنده: ب ام و X7 2019

ما در زمان معرفی X7 کمی دوبه‌شک بودیم. جلوپنجره بزرگ این خودرو حرف‌وحدیث‌های زیادی داشته و فکر نمی‌کردیم که X7 بهتر از رنجروور باشد؛ اما خب در اشتباه بودیم! جلوپنجره خودرو از نزدیک بر ابهت این خودرو افزوده است؛ اما بهتر است نگاهی به کابین داشته باشید. مواردی همچون دسته‌دنده کریستالی، چرم عالی و نورپردازی داخلی بر جذابیت X7 افزوده‌اند. سیستم تعلیق بادی استاندارد نیز سواری بسیار نرمی ارائه می‌کند.

پیشرانه پایه ۶ سیلندر خودرو قدرت ۳۳۵ اسبی داشته درحالی‌که نیروگاه ۸ سیلندر توئین توربوی آن خروجی ۴۵۶ اسبی دارد؛ اما اگر هیچ‌کدام از این پیشرانه‌ها را دوست نداشتید می‌توانید نمونه بکار رفته در M50i با قدرت ۵۲۳ اسبی و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای را انتخاب کنید.

قیمت ب ام و X7 از ۷۳۹۰۰ دلار شروع می‌شود اما بسته به نوع پیشرانه و آپشن ها، قیمت می‌تواند به راحتی از ۱۰۰ هزار دلار عبور کند.

 

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید