اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

تسلا مدل ۳، پرفروش‌ترین خودروی هلند

تسلا مدل ۳، پرفروش‌ترین خودروی هلند

تسلا در اروپا موفقیت‌های زیادی داشته است و حالا مدل ۳ با غلبه بر فولکس‌واگن پولو به پرفروش‌ترین خودروی هلند تبدیل شده است. مدل ۳ ماه گذشته در هلند ۵,۷۶۸ دستگاه فروش داشته که تقریباً چهار برابر بیشتر از فروش ماه آگوست است. علاوه بر این، به گزارش اتونیوز اروپا، تقاضای بالا برای مدل ۳ موجب شده در ماه سپتامبر تسلا به محبوب‌ترین برند خودرویی هلند تبدیل شود.

قیمت مدل ۳ در اروپا از ۴۳,۳۹۰ یورو شروع می‌شود و بُردی ۳۸۶ کیلومتری را ارائه می‌کند. بااین‌حال مشتاقانه منتظریم ببینیم شروع عرضهٔ فولکس‌واگن ID.3 از اوایل سال آینده با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار یورو و بُرد ۳۳۰ کیلومتری چه تأثیری بر فروش تسلا خواهد گذاشت. البته فولکس‌واگن با فروش ۳۶,۴۴۹ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان سپتامبر در هلند، هنوز هم پرفروش‌ترین خودروساز این کشور در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود زیرا مجموع فروش تسلا در این کشور در همین مدت ۱۳,۹۹۱ دستگاه بوده است.

بُرد و برچسب قیمتی رقابتی مدل ۳، فروش این سدان الکتریکی آمریکایی به دلیل حذف برخی از مشوق‌های دولتی از سال آینده افزایش یافته است زیرا خریداران ترغیب شده‌اند خودروی خود را تا پیش از فرارسیدن موعد حذف مشوق‌ها خریداری کنند. مدل ۳ همچنین عنوان پرفروش‌ترین خودرو نروژ را هم از آن خود کرده حتی با اینکه سفارش‌ها در سه‌ماههٔ سوم سال جاری نسبت به اوایل سال کاهش یافته است. مدل ۳ با فروش ۳۳۰۰ دستگاه در این کشور اسکاندیناویایی بین ماه‌های جولای تا سپتامبر، فولکس‌واگن گلف را با اختلافی در حدود ۹۰۰ دستگاه پشت سر گذاشته است.

 

نویسنده و مترجم :امیر دهقان_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید