اخبار خارجی خودرو

سرقت آینه‌بغل خودروهای لوکس در نیویورک

سرقت آینه‌بغل خودروهای لوکس در نیویورک

تعدادی از خودروهای لوکس منطقه منهتن آمریکا به خاطر قیمت بالای آینه‌بغل‌های خود هدف سرقت قرار گرفته‌اند.

بنا به گزارش اداره پلیس نیویورک، ۱۸ خودرو در بازه زمانی اول مارس تا ۲۶ آوریل گزارش سرقت آینه‌بغل را ثبت کرده‌اند. ده‌ها مورد سرقت در خیابان‌های بیستم، پنجاه و نهم و هشتاد و ششم گزارش شده و چهار سرقت دیگر نیز بین خیابان‌های هشتاد و ششم و صد و دهم رخ داده است.

اما خودروهایی که مورد علاقه‌ی سارقان بوده‌اند عبارت‌اند از آئودی، پورشه، مرسدس بنز، لکسس و ب ام و که بسیاری از آن‌ها دارای آینه‌بغل‌های مجهز به دوربین‌هایی هستند که ارزش هریک از آن‌ها بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

سخنگوی اداره پلیس نیویورک می‌گوید:

به نظر نمی‌رسد که این الگوی منطقه‌ای در شمال منهتن یک شرایط گسترده و پراکنده در سطح شهر باشد. سارقان هر دو آینه‌بغل خودروهای لوکس را به سرقت می‌برند. احتمالاً این آینه‌ها به خاطر فروش دوباره دزدیده می‌شوند.

اکثر سرقت‌ها در شب رخ می‌دهد و سخنگوی اداره پلیس نیویورک هم اعلام کرده مقامات پلیس این شهر افسران بیشتری را در شیفت‌های شب بکار گرفته‌اند تا سرنخی از این اقدامات به دست بیاورند.

معاون بازرس کل پلیس نیز می‌گوید:

مردم این روزها دزدگیر خودروها را نادیده می‌گیرند اما اگر شما صدای دزدگیر خودرو را در شب شنیدید حتماً به خودرو نگاه کنید و اگر مورد مشکوکی دیدید با پلیس تماس بگیرید.

تعداد خودروهای جدیدی که با دوربین‌های متصل به آینه‌بغل عرضه می‌شوند رو به افزایش است. اگرچه این آینه‌ها رفته‌رفته گسترده‌تر می‌شوند اما قیمت بالایی داشته و همین امر جذابیت سرقتشان را بالا برده است.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید