اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی رسمی قوی‌ترین نسخه فولکس‌واگن تی کراس

معرفی رسمی قوی‌ترین نسخه فولکس‌واگن تی کراس

دست آمریکایی‌ها به کوچک‌ترین شاسی‌بلند فولکس‌واگن یعنی تی کراس نمی‌رسد اما این خودرو در اروپا پذیرای عضو جدیدی شده که اتفاقاً قوی‌ترین نسخه‌ی آن نیز می‌باشد.


نسخه پرچم‌دار و جدید تی کراس در آلمان با قیمت پایه‌ی ۲۵۶۹۰ یورویی عرضه شده که حدود ۷ هزار یورو گران‌تر از مدل پایه می‌باشد. این خودرو به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری TSI با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز شده و به‌صورت انحصاری از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه سود می‌برد.


نسخه پرچم‌دار تی کراس را به سختی می‌توان در حد و اندازه‌ی مدل‌های GTI یا R فولکس دانست اما پرفورمنس آن برای شاسی‌بلندی با این ابعاد کاملاً برجسته است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی جزو ویژگی‌های عملکردی این قدبلند کوچک هستند.


علاوه بر پیشرانه‌ی جدید، تی کراس همچنین تجهیزات زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، چهار درگاه USB، پشت آمپرهای دیجیتالی سفارشی و… اشاره کرد.


فضای پای عقب این خودرو به لطف صندلی‌های کشویی بهبود می‌یابد. با همین کار فضای بار ظرفیتی بین ۳۸۵ تا ۴۵۵ لیتر خواهد داشت هرچند با تا کردن صندلی‌ها می‌توان این فضا را تا ۱۲۸۱ لیتر گسترش داد.


فولکس‌واگن تی کراس به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم مجهز است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابران پیاده، ترمز شهری هوشمند، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و…

 

نویسنده و مترجم:شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید