اخبار داخلی خودرو, مقایسه انواع خودرو

هیوندای، بیشترین وارد کننده خودرو در سال ۹۵

سال گذشته با افزایش واردات خودرو، هیوندای با رشد واردات حدود ۱۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۴، موفق شد در بین ۵ برند اول وارد کننده خودرو به کشور جایگاه نخست را از آن خود کند.
باتوجه به آمارهای گزارش شده از واردات خودرو در سال گذشته، می‌توان دید که برند هیوندای با درصد افت و خیز ۱۸.۹ درصدی نسبت به سال گذشته، موفق به واردات ۲۱ هزار و ۴۸۸ خودرو در سال ۹۵ شود تا در جایگاه نخست واردات قرار گیرد.
پس از هیوندای، دیگر شرکت خودروساز کره‌ای یعنی “کیا” قرار گرفته است که درصد افت و خیز واردات آن نسبت به سال ۹۴ برابر با ۳۵.۷ درصد گزارش شده است تا با واردات ۱۲ هزار و ۹۴۰ دستگاه از محصولات این خودروساز کره‌ای، بعد از هیوندای در جایگاه دوم قرار گیرد.
خودروساز فرانسوی رنو هم آمار واردات ۱۱ هزار و ۷۴۹ دستگاه برای آن گزارش شده که با رشد ۲۳۲ درصدی نسبت به سال ۹۴، موفق به دریافت سهم ۱۵.۴ درصد از کل واردات خودروی کشور شده است.
نام برند محبوب تویوتا هم در این جدول دیده می‌شود، ولی سال گذشته تنها ۸ هزار و ۹۵ دستگاه از محصولات آن وارد کشور شده است تا تنها سهم ۱۰.۶ درصدی از واردات کل خودرو در سال گذشته داشته باشد، ولی همین تعداد باز هم باعث رشد واردات ۴.۴۵ درصدی آن نسبت به سال ۹۴ شده است.
در آخر جدول هم نام “سانگ یانگ” دیده می‌شود تا در میان ۵ برند اول کشور در زمینه واردات، سه عضو تشکیل دهنده آن از کشور کره جنوبی باشند که با رشد خارق العاده ۵۵۷ درصدی واردات، سال گذشته چیزی معادل ۵ هزار و ۲۶۳ دستگاه از محصولات آن وارد کشور شده است که بدون شک بخش قابل توجهی از آن مربوط به واردات و فروش سانگ یانگ تیوولی می‌شود.

منبع:خودروبانک

بازنشر:حسین رضا لاسجردی-خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید