اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

احتمال تولید آئودی TT چهار در برای نبرد با مرسدس بنز CLA

احتمال تولید آئودی TT چهار در برای نبرد با مرسدس بنز CLA

مدتی بود که با منتشر شدن تصاویری مجازی از مدل ۴ در آئودی TT این گمان قوت گرفته بود که آئودی به دنبال تولید این خودرو است. دو هفته پیش بود که اتو اکسپرس ادعا کرد آئودی از نسل بعدی TT قصد دارد در کنار مدل های کوپه و کانورتیبل این خودرو، مدل چهار در کوپه را هم تولید کند. اما سرانجام مدیر روابط عمومی آئودی در گفتگویی که با CarAdvise منتشر کرده این خبر را تکذیب و گفته چنین خودرویی تولید نخواهد شد. 


البته وی به این مساله اشاره کرده که آئودی قبلا به فکر تولید خانواده‌ی TT بوده ولی دیگر این طرح کنار گذاشته شده. آئودی در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پاریس از مدل اسپرت بک TT رونمایی کرده بود که این مساله احتمال تولید نسخه های مختلف این مدل را تقویت می کرد.

مدل اسپرت بک TT

مدل اسپرت بک TT

آئودی به TT به چشم یک خودروی سمبلیک و منحصر به فرد نگاه می کند و همین مساله تولید خانواده‌ی TT را مشکل تر می کند. ضمن اینکه توسعه‌ی چنین خودرویی هم زمان و هزینه زیادی می خواهد و به جز تولید مدل های دیزلی و بنزینی باید به فکر توسعه مدل برقی نیز بود.
بنابر گزارش های رسیده، مدل آینده‌ی TT روی پلتفرم MQB ساخته خواهد شد و استفاده از این پلتفرم سبب افزایش ابعاد این خودرو خواهد شد و ابعاد آن به مدل مفهومی اسپرت بک نزدیک می شود.
با اینکه آئودی تولید نسخه چهار در از این خودرو را منتفی اعلام کرده اما فروش مدل TT در سال های اخیر کاهش پیدا کرده و آئودی بالاخره باید فکری برای افزایش فروش دوباره این مدل کند.

منبع:خودروبانک
بازنشر:خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید