اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

اعجوبهٔ جدید مک‌لارن در راه است، ۷۵۰LT، برادر وحشی‌تر ۷۲۰S

اعجوبهٔ جدید مک‌لارن در راه است، ۷۵۰LT، برادر وحشی‌تر ۷۲۰S

هرچند مک‌لارن ۷۲۰S تنها چند سال است که در بازار حضور دارد اما به نظر می‌رسد سازندهٔ بریتانیایی هم‌اکنون در حال کار روی ساخت نسخهٔ افراطی Longtail یا LT این خودرو باشد. یک منبع داخلی از مک‌لارن به وب‌سایت بریتانیایی Piston Heads گفته است که توسعهٔ این سوپراسپرت جدید در حال انجام است و احتمالاً تا پیش از پایان سال جاری معرفی خواهد شد. این خودرو پس از مدل‌های ۶۷۵LT و ۶۰۰LT، سومین عضو خانوادهٔ LT مک‌لارن خواهد بود.

فعلاً اطلاعات زیادی از این سوپراسپرت جدید در دست نیست ولی فرمول محصولات Longtail مک‌لارن کاملاً مشخص است. برای ساخت این نسخه‌ها، شرکت خودروی معمولی را گرفته، وزن را کمتر می‌کند، قدرت را بیشتر می‌کند، هندلینگ را بهبود می‌بخشد و آئرودینامیک را اصلاح می‌کند. نتیجهٔ این اقدامات خلق خودرویی سریع‌تر، چابک‌تر و با هندلینگ بهتر است. حال همین فرمول در نسخهٔ LT از ۷۲۰S هم اجرا می‌شود و به لطف استفاده از متریال سبک‌وزنی مثل فیبر کربن و آلومینیوم، وزن آن ۱۰۰ کیلوگرم کمتر خواهد بود.

جدیدترین محصول سری LT مک‌لارن اما علاوه بر اینکه وزن کمتری دارد، قوی‌تر هم خواهد بود. البته فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی آن منتشر نشده است اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از این هستند که قدرت پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو به ۷۵۰ اسب بخار می‌رسد. این افزایشی منطقی نسبت به قدرت ۷۲۰ اسب بخاری مدل فعلی است و همین‌طور با رویهٔ مک‌لارن در تولید محصولات سری LT مطابقت دارد. اگر این شایعات صحت داشته باشند، این سوپر‌اسپرت افراطی ۷۵۰LT نام خواهد داشت.

نیروی پیشرانه اما به‌احتمال‌زیاد توسط همان گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند که البته ممکن است برای تعویض دنده‌های سریع‌تر در نرم‌افزار آن تغییراتی ایجاد شود. از سوی دیگر، در ۷۵۰LT شاهد ویژگی‌های آئرودینامیکی اسپرت، تعلیق اسپرت‌تر و کابین تجدیدنظر شده هم خواهیم بود. درحالی‌که ۷۲۰S سوپراسپرت فوق‌العاده سریعی است، ۷۵۰LT به لطف قدرت بیشتر و وزن سبک‌تر حتی از این هم سریع‌تر خواهد بود. گفته شده احتمالاً نسخهٔ اسپایدر این خودرو نیز در نمایشگاه ژنو سال آیندهٔ معرفی خواهد شد.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید