اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

ب‌ام‌و: M8 سوپرکار است، نیازی به مدل داغ‌تر نیست!

ب‌ام‌و: M8 سوپرکار است، نیازی به مدل داغ‌تر نیست!

مدیر بخش M ب‌ام‌و در مصاحبه با نشریه‌ی استرالیایی ویچ کار اعلام کرده این برند باواریایی برنامه‌ای برای تولید یک سوپرکار شاخص ندارد. از نظر او M8 جدید این نقش را بر عهده گرفته و حداکثر پرفورمنس خودروی ساخت M را ارائه کرده است. او گفته M8 سریع‌ترین خودروی تاریخ ب‌ام‌و در نوربرگ رینگ خواهد بود.

مارکوس فلش M8 را قاتل پورشه توربو می‌داند که ادعای گزافی است. ب‌ام‌و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری M5 که قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد در این پرچم‌دار استفاده کرده است. البته قدرت مدل کامپتیشن برابر با ۶۱۷ اسب بخار می‌باشد. در مقام مقایسه باید گفت پورشه ۹۱۱ توربوی فعلی خروجی ۵۳۳ اسبی در حالت استاندارد و قدرت ۵۷۲ اسب بخاری در نسخه S دارد.

البته نسل جدید ۹۱۱ توربو در حال توسعه بوده و ظاهراً قدرت حدود ۶۰۰ اسبی برای مدل استاندارد و خروجی ۶۴۰ اسبی برای مدل S خواهد داشت؛ بنابراین شاید M8 از نسل فعلی پورشه ۹۱۱ توربو بهتر باشد اما شاید راننده‌ی ب‌ام‌و در مصاف با نسل بعدی پورشه لحظات راحتی را پشت سر نگذارد.

فلش می‌گوید اگرچه M8 و M5 از پیشرانه‌ی مشترکی استفاده می‌کنند اما M8 را نمی‌توان یک M5 با دو درب کمتر دانست. او اعلام کرده است: “مرکز ثقل M8 حدود ۲۴ میلی‌متر کمتر از M5 بوده و شما در ارتفاع کمتری قرار گرفته و ارتباط زیاد شاسی و بدنه را حس خواهید کرد. این امر باعث می‌شود بخش جلو بسیار سفت‌تر بوده و فرمان احساس متفاوتی داشته باشد. همه‌ی رانندگان تست ما از وجود چنین تفاوت‌هایی سورپرایز شده‌اند.”

خریداران انتخاب‌های متنوعی درباره‌ی این خودرو خواهند داشت. علاوه بر نسخه‌های استاندارد و کامپتیشن، M8 به‌صورت کوپه یا کانورتیبل هم در دسترس خواهد بود و در آینده هم مدل گرن کوپه سدان تولید خواهد شد.

ب‌ام‌و M8 از ماه سپتامبر وارد بازار می‌شود. قیمت مدل کوپه از ۱۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که برای مدل کامپتیشن باید ۱۴۶ هزار دلار بپردازید. قیمت مدل کانورتیبل استاندارد و کامپتیشن نیز به ترتیب ۱۴۲۵۰۰ و ۱۵۵۵۰۰ دلار اعلام شده است.

نویسنده و مترجم : شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید