اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

تحولات جدید خودروهای کیا در سال ۲۰۱۹

تحولات جدید خودروهای کیا در سال ۲۰۱۹

رپورتاژ: کمپانی کیا در سال ۲۰۱۹ محصولات قدرتمند خود در بازار جهانی را به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز کرده است. در میان تمام محصولات کیا تنها تعداد محدودی از آن‌ها دارای به روز رسانی‌های جدید در سال ۲۰۱۹ هستند. پیش بینی می‌شود خودروهای قدرتمند کیا نظیر کیا فورت، کیا اسپورتیج، کیا اپتیما و کیا سورنتو در بازار جهانی، جایگاه خاصی را به خود اختصاص دهند و تأثیر بسیار زیادی بر خرید و فروش کیا در سال ۲۰۱۹ بگذارد. به همین دلیل کره‌ای‌ها انتظار دارند در سال ۲۰۱۹ به یک نقطه عطف در میان برندهای ماشین سازی محبوب جهانی تبدیل شوند.

کیا اپتیما 2019 جدید
خودرو سازهای کمپانی کیا برای کیا فورت، کیا اپتیما و کیا سورنتو طراحی‌های جدیدی در نظر گرفته‌اند که در سال ۲۰۱۹ به بازار خودرو جهانی آن‌ها را عرضه می‌کنند. اما مدل جدیدی از کیا سول فعلاً در سال ۲۰۱۹ در دسترس نخواهد بود. آزمایشات روی مدل جدید این خودرو ادامه دارد و به گفته کمپانی کیا در سال ۲۰۲۰ ارائه خواهد شد. در ادامه تغییراتی که در نسل جدید مدل‌های پر فروش کیا ایجاد شده را باهم بررسی خواهیم کرد.

کیا سورنتو ۲۰۱۹

کیا در سال ۲۰۱۹ برای پر فروش ترین کراس آور خود، فیس لیفت جدیدی را ارائه می‌دهد. اولین تغییری که در این مدل به چشم می‌خورد ارتقاء طراحی در جلو پنجره و چراغ‌های جلو ماشین، و در قسمت پشت ماشین نیز تغییر اندکی در چراغ‌ها و سپر ماشین می‌باشد. طراحی داخلی این ماشین تغییر زیادی رخ نداده است. سطح رانندگی ارتقاء پیدا کرده و نرم‌تر و راحت‌تر شده است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود خرید کیا سورنتو ۲۰۱۹ بیش از پیش وسوسه کننده باشد.


در قسمت فنی مانند قبل این ماشین با ۲ انتخاب برای موتور به بازار می‌آید. در مدل جدید کیا سورنتو با موتور ۲.۴ لیتری و ۴ سیلندر به بازار عرضه می‌شود. که ۱۸۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. در ورژن های دیگر این ماشین، موتور V6 در حالت ۳.۳لیتری و ۴ سیلندر با ۲۹۰ اسب بخار به کار گرفته می‌شود. یکی از ضعف های کیا سورنتو این است که مصرف سوخت آن اقتصادی نیست. اما با این حال این SUV هنوز هم بین رقبای خود در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهد رتبه بالاتری دارد. به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ ،۹۹۶۸۴ نفر از مردم جهان خرید کیا سورنتو را ترجیح دادند.

کیا اسپورتیج ۲۰۱۹

کیا اسپورتیج که یکی از محبوب‌ترین کراس‌آور‌هاست، در سال ۲۰۱۷ به دومین محصول پر فروش کیا تبدیل شد، در سال ۲۰۱۹ با تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار می‌شود. کیا اسپورتیج ۲۰۱۹ به امکاناتی مجهز شده که رانندگی با این ماشین را بیش از پیش لذتبخش کرده است. موتور ۲.۴ لیتری این ماشین توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار نیرو را دارد. گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به خوبی با موتور هماهنگ شده و ۴ چرخ آن در انتقال نیرو دخیل هستند.


در طراحی داخلی این ماشین نیز تغییراتی رخ داده است که خریداران را بیشتر از قبل به خرید کیا اسپورتیج مشتاق می‌کند. قسمت جلویی ماشین به طراحی داشبورد جدیدی مزین شده است. علاوه بر این یک نمایشگر ۸ اینچی بدون فریم لمسی نیز جایگزین نمایشگر قبلی در مدل ۲۰۱۹ کیا اسپورتیج خواهد شد. طراحی خارجی این ماشین هم‌چنان اصالت خود را حفظ کرده است و با تغییراتی بسیار جزئی در این مدل همراه است.

کیا اپتیما ۲۰۱۹

همانطور که می‌دانید در میان سدان های کیا، کیا اپتیما در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. و همواره ترجیح خریداران خودروهای سدان، خرید کیا اپتیما است. حال کمپانی کیا در سال جدید میلادی تغییراتی را در طراحی داخلی و تجهیزات فنی این ماشین ایجاد کرده است. که با وجود این تغییرات احتمال می‌رود خرید و فروش کیا اپتیما در سال پیش رو رشد چشم گیری داشته باشد.


کیا اپتیما ۲۰۱۹ به یک نرم افزار هوشمند جدید جهت بارگذاری اطلاعات مجهز شده است. بزرگ‌ترین تغییری که در نسل جدید کیا اپتیما رخ داده است، ارتقاء سیستم‌های ایمنی در این ماشین است. نسل جدید این خودرو به سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم اخطار خروج از خط مجهز است. موتور ۲.۴ لیتری و ۴ سیلندر کیا اپتیما توانایی تولید نیروی ۱۸۵ اسب بخار را دارد و همراه با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.

منبع : ویرلن

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید