اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۱۹، حماسهٔ سیلندر و اسب بخار

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۱۹، حماسهٔ سیلندر و اسب بخار

بازهم رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند برگزار شد و بازهم شاهد برگزاری درگی جذابی هستیم که به بزرگ‌ترین درگ دنیا معروف است. در این نبرد، خودروهایی که در رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۹ حضور دارند راهی محل مسابقهٔ درگ می‌شوند تا جدالی دیدنی و نفس‌گیر را به نمایش بگذارند. اولین بار هشت سال پیش این درگ بزرگ برگزار شد و حالا شاهد نهمین قسمت آن هستیم. ما این درگ را دوست داریم، شما آن‌را دوست دارید و ظاهراً کارکنان نیروی هوایی ۳۰th Space Wing هم آن‌را دوست دارند زیرا این سومین سال متوالی است که آن‌ها توافق کرده‌اند در مقر خود در پایگاه نیروی هوایی واندربرگ میزبان این نبرد جنون‌آمیز باشند.

در درگ امسال دوازده خودرو حضور دارند. خودروهای اسپرت و قدرتمندی که در رقابت بهترین خودروی راننده باهم به نبرد پرداخته و حالا به پایگاه هوایی آمده‌اند تا در مسیر ۴۰۰ متر هم توانایی‌های خود را به رخ رقبا بکشند. در بین شرکت‌کنندگان انواع مختلفی از خودروها دیده می‌شوند. گرند توررهای لوکس، هایپرکار تولید محدود، ماسل کارهای قدرتمند، سوپرسدان‌های وحشی و اسپرت‌های چابک همگی در این رقابت حضور دارند. حتی دراین‌بین یک شاسی‌بلند چموش هم دیده می‌شود. همهٔ این دوازده خودرو راهی چهارمین باند فرود طولانی ایالات‌متحده شده‌اند تا جنگی اتمی به راه بیندازند. جنگی که از آن با عنوان حماسهٔ سیلندر و اسب بخار یاد می‌کنیم.

اما سؤال اصلی این است: کدام‌یک از این خودروهای تولیدی سریع‌تر از خط پایان ۴۰۰ متر عبور می‌کند؟ هنگامی‌که چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخاری از جا کنده می‌شود کدام خودروها فقط می‌توانند چراغ‌های عقب آن‌را مشاهده کنند؟ یا آیا DBS سوپرلگرا می‌تواند به‌طور بهینه از همهٔ ۷۲۵ اسب بخاری که از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی خود بیرون می‌کشد استفاده کند؟ آیا متخصص پیست، مک‌لارن سنا به خاطر همهٔ قطعات داون‌فورسی خود مثل اسپویلر و باله‌ها، عقب می‌ماند؟ آیا هیچ‌کدام از خودروها می‌توانند هنگام رسیدن به پرچم شطرنجی پایان به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند؟ سؤالات خیلی زیاد هستند.

پس بهتر است پاسخ همهٔ این سؤالات را در ویدئو پیدا کنیم. شرکت‌کنندگان یک‌به‌یک پشت خط استارت قرار می‌گیرند. رانندگان پشت خودروها می‌نشینند. همهٔ آن‌ها آماده هستند تا با فرمان شروع به جلو شلیک شوند. صدای غرش این دوازده ماشین فضای پایگاه هوایی را پُر کرده و چیزی به‌جز سمفونی زیبای موتورها به گوش نمی‌رسد. نفس‌ها در سینه حبس شده و همه منتظر آغاز نبرد هستند. شمارش معکوس آغاز می‌شود و با فرمان GO ماشین‌ها به راه می‌افتند. صدای جیغ لاستیک‌ها به گوش می‌رسد و اسب‌های بخار رَم می‌کنند.


ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!

شاید عجیب به نظر برسد که با وجود خودروهای قدرتمندی مثل مک‌لارن سنا و آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا، این مرسدس AMG GT63 S است که در آغاز نبرد جلو می‌افتد و پورشه ۹۱۱ کاررا S هم تقریباً شانه‌به‌شانه در تعقیب او است اما سنا کمی عقب افتاده است. عقب‌تر از همه هم تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT350 در حال حرکت هستند. در ادامه اما سنا با سرعتی فوق‌العاده سریعاً عقب‌ماندگی خود را جبران کرده و به‌گونه‌ای مرسدس و پورشه را جا می‌گذارد که گویی ایستاده‌اند و دور شدن هایپرکار بریتانیایی‌ها را تماشا می‌کنند. حالا سنا در آینهٔ خود همهٔ خودروها را مشاهده می‌کند و با حفظ این برتری تا پایان، با اختلاف و اقتدار پیروز این جدال سخت و نفس‌گیر می‌شود.

پس از سنا، مرسدس و پورشه که در طول مسیر تقریباً شانه‌به‌شانهٔ هم در حال حرکت بودند، همچنان همین رویه را ادامه داده و باهم از خط پایان عبور می‌کنند. رتبهٔ چهارم نیز به لامبورگینی اوروس می‌رسد که حتی از گرند توررهای آستون‌مارتین و بنتلی هم زودتر خط پایان را لمس می‌کند. بااین‌حال اگر می‌خواهید به آتش کشیدن ۴۸ حلقه لاستیک و نزدیک به ۷۰۰۰ اسب بخار قدرت را مشاهده کنید و از نبرد این دوازده ماشین لذت ببرید و از شنیدن صدای غرش موتورها به وجد بیایید، بهتر است ویدئوی درگ را تماشا کنید.

شرکت‌کننده‌ها و تایم‌ها

رتبه خودرو قدرت گشتاور تایم
۱ مک‌لارن سنا ۸۰۰ اسب بخار ۸۰۰ نیوتن متر ۱۰.۰۸ ثانیه
۲ پورشه ۹۱۱ کاررا S ۴۵۰ اسب بخار ۵۳۰ نیوتن متر ۱۱.۲۰ ثانیه
۲ مرسدس AMG GT63 S ۶۴۰ اسب بخار ۹۰۰ نیوتن متر ۱۱.۲۰ ثانیه
۴ لامبورگینی اوروس ۶۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر ۱۱.۳۲ ثانیه
۵ آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا ۷۲۵ اسب بخار ۹۰۰ نیوتن متر ۱۱.۵۱ ثانیه
۶ بنتلی کانتیننتال V8 ۵۵۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۱۱.۶۷ ثانیه
۶ جگوار XE SV Project 8 ۶۰۰ اسب بخار ۷۰۰ نیوتن متر ۱۱.۶۷ ثانیه
۸ دوج چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخار ۹۶۰ نیوتن متر ۱۱.۷۷ ثانیه
۹ ب‌ام‌و M850i ۵۳۰ اسب بخار ۷۵۰ نیوتن متر ۱۱.۹۳ ثانیه
۱۰ فورد موستانگ شلبی GT350 ۵۲۵ اسب بخار ۵۸۰ نیوتن متر ۱۲.۳۰ ثانیه
۱۱ ب‌ام‌و M2 کامپتیشن ۴۱۰ اسب بخار ۵۵۰ نیوتن متر ۱۲.۴۵ ثانیه
۱۲ تویوتا سوپرا ۳۴۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن متر ۱۲.۴۸ ثانیه

نویسنده و مترجم:امیر دهقان_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید