اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

رونمایی از آئودی SQ7 TDI 2020 مجهز به نیروگاه ۸ سیلندر دیزلی

رونمایی از آئودی SQ7 TDI 2020 مجهز به نیروگاه ۸ سیلندر دیزلی

آئودی SQ7 اولین محصول گروه فولکس‌واگن بود که در سال ۲۰۱۶ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI پیشرفته استفاده کرد. از آن زمان تاکنون خودروهایی همچون بنتلی بنتایگا دیزلی، فولکس‌واگن توارگ و آئودی SQ8 نیز مفتخر به استفاده از این هیولای دیزلی شده‌اند و حالا زمان فیس لیفت نسخه‌ی پرچم‌دار خانواده‌ی Q7 فرا رسیده است.


از آنجایی که نسخه‌ی فیس لیفت Q7 عادی حدود ۱ ماه پیش معرفی شده بنابراین مدل پرچم‌دار QS7 نیز دارای همان ویژگی‌های طراحی مدل‌های استاندارد می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون از چراغ‌های جلو و عقبی سود می‌برد که مشابه محصولات مدرن ارباب حلقه‌هاست. جلوپنجره‌ی بزرگ این شاسی‌بلند دیزلی باعث شده QS7 باابهت تر از نسخه‌های استاندارد که تنها میله‌های تکی دارند باشد.


در نمای عقب نیز وجود چهار خروجی اگزوز خبر از مدلی پرفورمنس می‌دهند. میله‌ی متالیک پهن نیز از یک چراغ به چراغ دیگر رسیده و نمای زیبایی ایجاد کرده است. محافظ زیر بدنه در عقب نیز اصلاح شده و طرح نقره‌ای آن مشابه پوشش آینه‌های جانبی و برخی دیگر از عناصر روی بدنه است. با پرداخت هزینه‌ی اضافی می‌توان پکیج استایل مشکی را سفارش داد که باعث می‌شود این خودرو خشن‌تر شود و با استفاده از برنامه‌ی انحصاری آئودی نیز می‌توان آپشن های بیشتر همچون رنگ جذاب خاکستری دیتونا را انتخاب نمود.


آئودی SQ7 TDI 2020 از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده کرده و پشت آن‌ها ترمزهای بزرگ‌تری در مقایسه با نسخه‌های استاندارد Q7 به چشم می‌خورند. حتی می‌توان ترمزهای بزرگ‌تر سرامیک کربنی با کالیپرهای خاکستری‌رنگ را نیز سفارش داد.


در قلب این خودرو همان پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI با کمپرسوری الکتریکی قرار گرفته و کمک حال این نیروگاه هم دو توربوشارژر است. این نیروگاه دیزلی قدرت ۴۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری دارد که این گشتاور عظیم از دور ۱۲۵۰ در دسترس می‌باشد. پرچم‌دار خانواده‌ی Q7 تنها در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


همانند Q7 2020، نسخه‌ی S نیز کابینی ارتقا یافته متشکل از دو صفحه‌نمایش در کنسول مرکزی دارد. به این ترتیب دکمه‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع حذف شده است. کاکپیت دیجیتالی این خودروساز نیز از جدیدترین نوع خود بوده و از ویژگی‌های بیشتری برخوردار می‌باشد.



پیش‌فروش این خودرو در اروپا تا چند روز دیگر شروع می‌شود و قیمت آن در آلمان از ۹۴۹۰۰ یورو شروع می‌شود. اگر خواهان مدل مجهز به ردیف سوم صندلی‌ها باشید باید ۹۶۴۲۰ یورو پرداخت کنید.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید