اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

ظرفیت واقعی ب‌ام‌و Z4 M40i با جی پاور شکوفا می‌شود!

ظرفیت واقعی ب‌ام‌و Z4 M40i با جی پاور شکوفا می‌شود!

به ب‌ام‌و Z4 M غیررسمی سلام کنید! این عنوانی است که جی پاور دوست دارد Z4 را با آن صدا کنید. جدیدترین رودستر ژرمن‌ها در نسخه‌ی Z4 M40i تیون شده و قدرت آن به عدد قابل‌توجه ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده است.


این افزایش ۱۶۰ اسب بخاری قدرت و ۲۰۰ نیوتون متری گشتاور حاصل ارتقای پیشرانه‌ی ۳ لیتری ب‌ام‌و بوده است. جی پاور به عنوان بخشی از فرایند ارتقای این خودرو اقدام به نصب توربوشارژر اصلاح شده، اینترکولر بزرگ‌تر، سیستم اگزوز جدید و نرم‌افزار مدیریت پیشرانه‌ی بهینه شده کرده است.


اگرچه جی پاور به شتاب این خودرو اشاره‌ای نداشته اما قطعاً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن نسبت به شتاب ۴.۵ ثانیه‌ای مدل استاندارد چند دهم ثانیه‌ای کاهش خواهد یافت. محدودکننده‌ی حداکثر سرعت این خودرو نیز حذف شده بنابراین سقف سرعت این خودرو می‌تواند فراتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشد.


جی پاور برای نرم‌افزار پرفورمنس V3 خود قیمت ۱۹۴۹ یورویی تعیین کرده است. از دیگر قطعات هم می‌توان به توربوی متفاوت ۳۴۵۰ یورویی، خروجی اگزوز و کاتالیست اسپورت ۱۹۵۰ یورویی و اینترکولر بزرگ‌تر ۱۷۵۰ یورویی اشاره کرد. با پرداخت ۳۵۷ یورو هم می‌توان خروجی پیشرانه را روی داینو تست کرد بنابراین دقیقاً مشاهده خواهید کرد که قدرت پیشرانه‌ی خودروی شما چقدر است.


جدای از افزایش قدرت، این Z4 M40i تیون شده رینگ‌های جدیدی هم دارد. رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی ۵ پره‌ی دوبل هوریکان RR نام دارند و گفته می‌شود سبک‌ترین رینگ‌های کلاس خود هستند.


پکیج‌های تیونینگ کم‌توان‌تری هم برای نسل G29 ب‌ام‌و Z4 M40i وجود دارد که قدرت پیشرانه را به ۳۸۰، ۴۱۰ و ۴۵۰ اسب بخار می‌رسانند. قیمت کیت‌های یاد شده ۱۲۵۰ و ۱۵۵۰ یورو می‌باشد که البته کیت آخری نیازمند اینترکولر بزرگ‌تر و برخی تغییرات دیگر نیز می‌باشد.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید