اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

فیس‌لیفت جزئی تویوتا C-HR برای مدل ۲۰۲۰

فیس‌لیفت جزئی تویوتا C-HR برای مدل ۲۰۲۰

تویوتا کراس‌اوور ساب‌کامپکت C-HR را برای مدل ۲۰۲۰ مورد فیس‌لیفت جزئی قرار داده و با ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی قوی‌تر و طراحی و تکنولوژی بروز شده معرفی کرده است. در بخش جلویی خودرو ورودی هوای بزرگ درون سپر تغییر کرده و حالا طرحی لانه‌زنبوری در آن کار شده است درحالی‌که چراغ‌های مه شکن هم به درون دریچه‌های جانبی سپر انتقال یافته‌اند و لبهٔ پایینی سپر جدید خودرو نیز همرنگ بدنه شده است. علاوه بر این، چراغ‌های جلو با فناوری LED ارتقاء پیدا کرده و به دی‌لایت‌های LED مجهز شده‌اند و حالا تمامی تیپ‌های C-HR جدید به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED برخوردار هستند.

در عقب خودرو نیز چراغ‌ها که حالا LED هستند با یک اسپویلر مشکی براق به هم متصل شده‌اند. تویوتا برای تیپ LE این کراس‌اوور ساب‌کامپکت رینگ‌های ۱۷ اینچی منحصربه‌فردی را ارائه کرده و برای تیپ لیمیتد هم رینگ‌های ۱۸ اینچی را در نظر گرفته است. علاوه بر این، دو رنگ بیرونی جدید بنام‌های قرمز سوپرسونیک و نارنجی داغ نیز به لیست رنگ‌های C-HR اضافه شده است. البته هردوی این رنگ‌ها فقط با سقف مشکی‌رنگ قابل سفارش هستند اما برای اولین بار سقف نقره‌ای هم ارائه شده که در کنار رنگ سفید صدفی بدنه قرار می‌گیرد. برای مدل ۲۰۲۰ اما تویوتا سقف سفیدرنگ را از لیست گزینه‌ها حذف کرده است.

C-HR مدل ۲۰۲۰ در داخل هم به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید است. درحالی‌که سیستم قبلی از اپل کارپلی برخوردار بود، به این سیستم جدید اندروید اتو و آمازون الکسا هم اضافه شده است. این سیستم همچنین از قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت هم برخوردار است و امکان برخورداری از جدیدترین نسخه از نقشه‌ها را فراهم می‌کند. این کراس‌اوور ژاپنی به‌صورت استاندارد به رو سقفی خاکستری جدیدی هم مجهز شده که به گفتهٔ طراحان موجب بهبود دل‌بازی کابین می‌شود. برای C-HR جدید صندلی‌های چرمی مشکی‌رنگ نیز به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است.

پیشرانهٔ C-HR مدل ۲۰۲۰ در بازار ایالات‌متحده تغییری نکرده و همچنان با همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۴ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود اما برای بازار اروپا، در کنار مدل هیبریدی ۱.۸ لیتری ۱۲۲ اسب بخاری قبلی حالا یک نسخهٔ هیبریدی جدید با پیشرانهٔ ۲ لیتری و ۱۸۴ اسب بخار قدرت هم ارائه شده است. به گفتهٔ تویوتا، این نسخهٔ هیبریدی جدید پرفورمنس رانندگی را با راندمان بالا بهبود می‌بخشد. C-HR هیبریدی ۲ لیتری همچنین به سیستم تعلیق جدیدی هم مجهز شده که با حفظ قابلیت‌های هندلینگ خودرو، راحتی سواری را بهبود داده است. علاوه بر این، در هردو نسخهٔ هیبریدی C-HR تنظیم ESP اصلاح شده تا احساس فرمان بهبود پیدا کند.

نسخهٔ هیبریدی جدید این ماشین در هر کیلومتر تنها ۱۱۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند درحالی‌که این میزان در نسخهٔ هیبریدی ۱.۸ لیتری ۱۰۹ گرم است. تویوتا اما غیر از این دو قوای محرکهٔ هیبریدی، به دیگر موتورهای C-HR در بازار اروپا اشاره‌ای نکرده که این یعنی احتمالاً موتور ۱.۲ لیتری بنزینی توربوشارژ ۱۱۶ اسب بخاری دیگر از مدل ۲۰۲۰ ارائه نمی‌شود. این موضوع عجیب نیست زیرا تقریباً ۸۰ درصد از خریداران اروپایی C-HR نسخهٔ هیبریدی آن‌را انتخاب کرده‌اند.


در اروپا، قیمت نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا C-HR مدل ۲۰۲۰ در تیپ پایهٔ آیکون از ۲۵,۶۲۵ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که تیپ‌های گران‌تر بنام‌های طراحی، اکسل و داینامیک هم با هردو قوای محرکهٔ هیبریدی قابل خریداری هستند. قیمت تیپ لیمیتد این ماشین در ایالات‌متحده نیز از ۲۶,۳۵۰ دلار شروع می‌شود که این یعنی تنها ۱۵۰ دلار نسبت به قبل افزایش داشته است. فروش نسخهٔ فیس‌لیفت C-HR از اواخر ماه اکتبر در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

نویسنده و مترجم :امیر دهقان_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید