اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

قیمت و مشخصات مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک ۲۰۲۰

قیمت و مشخصات مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک ۲۰۲۰

مرسدس بنز پیش‌فروش نسل جدید CLA شوتینگ بریک را در آلمان آغاز کرده است. اولین نمونه‌های این خودرو از ماه سپتامبر به دست مشتریان خواهند رسید.

این خودرو در ابتدا با ۷ نوع تریم عرضه می‌شود به گونه‌ای که نسخه‌ی پایه‌ی CLA 180 بهای ۳۲۲۱۳ یورویی داشته و تنها ۷۸۲ یورو ارزان‌تر از C کلاس سدان است. شاید این مقایسه خیلی منصفانه نباشد اما یک استیشن اسپورت کاملاً به سدانی بزرگ‌تر و لوکس‌تر نزدیک شده است.


مدل پایه‌ی CLA شوتینگ بریک نیروی خود را از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربو که با همکاری رنو-نیسان تولید شده می‌گیرد. این پیشرانه قدرت ۱۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند.

دومین مدل CLA 200 است که از همان پیشرانه استفاده کرده اما قدرت و گشتاورش به ۱۶۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر رسیده و گیربکس هم از نوع ۷ سرعته اتوماتیک است. مدل‌های CLA 220 و CLA 250 نیز دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری هستند که قدرت آن‌ها به ترتیب برابر با ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار و گشتاور نیز ۳۰۰ و ۳۵۰ نیوتون متر می‌باشد. این مدل‌ها با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه عرضه می‌شوند.

مدل‌های دیزلی نیز با نسخه‌ی CLA 180d که قیمت ۳۴۶۲۳ یورویی دارند آغاز می‌شوند. این نسخه از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری گرفته شده از رنو-نیسان استفاده کرده و قدرت ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری دارد. دو مدل بعدی CLA 200d و CLA 220d هم دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی هستند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ترتیب ۱۵۰ اسب و ۳۲۰ نیوتون متر و ۱۹۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر اعلام شده است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است.

مشتریان طیف وسیعی از آپشن ها را می‌توانند انتخاب کنند. پکیج حرکت بدون کلید با بهای ۸۹۲ یورو، پکیج پروگرسیو با بهای ۱۷۵۵ یورو، پکیج AMG Line با قیمت ۳۵۱۰ یورو، دستیار کمک‌راننده‌ی ۱۷۹۶ یورویی، دستیار فاصله‌ی فعال ۷۱۴ یورویی و… جزو آپشن های قابل انتخاب هستند. مرسدس همچنین چراغ‌های جلوی LED و هدآپ دیسپلی را نیز در نظر گرفته است.


مدل سفارشی ادیشن ۱ که تنها در سال اول تولید عرضه می‌شود بر پایه‌ی تریم AMG Line شکل گرفته و از ویژگی‌های ظاهری و کابین متمایز، چراغ‌های LED، رینگ‌های ۱۹ اینچی، پکیج نایت، نورپردازی داخلی، عناصر نارنجی‌رنگ و… سود می‌برد. این خودرو ۶۹۰۲ یورو گران‌تر است.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید