اخبار خارجی خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

معرفی نیسان قشقایی Ti با امکانات بیشتر؛ رقیبی جدی برای کیا اسپورتیج

معرفی نیسان قشقایی Ti با امکانات بیشتر؛ رقیبی جدی برای کیا اسپورتیج

فول ترین مدل نیسان قشقایی با تیپ N-tec شناخته می شد اما برای سال ۲۰۱۸ نیسان این مدل را با تیپ جدیدی به نام Ti جایگزین کرده است که در ادامه به مشخصات و امکانات این مدل از کراس اوور پر فروش نیسان بپردازیم.
قیمت قشقایی Ti در بازار استرالیا ۳۷ هزار دلار است که هزار دلار در مقایسه با مدل قبلی افزایش پیدا کرده است و ۵ هزار دلار نیز از مدل پایه‌ی قشقایی گران تر است.
از امکانات جدیدی که مدل Ti در مقایسه با N-Tec دارد باید به تودوزی چرم ناپا، کروز کنترل هوشمند و سیستم حرکت بین خطوط اشاره کرد که دو مورد آخری سبب افزایش ایمنی نیسان قشقایی شده اند.

نیسان قشقایی Ti

نیسان قشقایی Ti

سایر امکانات ایمنی این خودرو نیز شامل سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم هشدار پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم حرکت در سربالایی، چراغ های اصلی هوشمند، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب هستند.
قشقایی جدید همچنین به دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم هشدار خودروی پشت سر، سیستم تشخیص اشیا متحرک، سیستم هشدار راننده، سیستم هشدار نقطه کور و نور بالای هوشمند مجهز شده است.

نیسان قشقایی Ti

نیسان قشقایی Ti

در داخل کابین نیسان قشقایی هم مواردی همچون نمایشگر ۷ اینچی، رادیوی دیجیتال، بلوتوث، رهیاب ماهواره ای، تهویه‌ی خودکار دوگانه، شیشه های اتوماتیک جلو و عقب و آینه ی الکتروکرومیک به چشم می خورند. متاسفانه در این مدل نیز همانند مدل های قبلی خبری از اندروید اتو و اپل کارپلی نیست.

نیسان قشقایی Ti

نیسان قشقایی Ti

فضای صندوق نیسان قشقایی جدید ۴۳۰ لیتر است که با تا کردن صندلی های عقب می توان این فضا را به ۱۵۹۸ لیتر افزایش داد.
در بخش پیشرانه‌ی نیسان قشقایی نیز شاهد فعالیت یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی زیر کاپوت این خودرو هستیم که می تواند ۱۴۲ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مصرف سوخت این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT معادل ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و با گیربکس دستی ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نیسان قشقایی Ti

نیسان قشقایی Ti

نیسان قشقایی Ti توانایی یدک کشیدن باری به وزن ۷۲۹ کیلوگرم را دارد و در صورتی که تریلر یا کاروان مجهز به ترمز باشد این وزن می تواند تا ۱۲۰ کیلوگرم افزایش پیدا کند.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید