اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی کانسپت نسل جدید تویوتا میرای با پلت‌فرم جدید و ظاهر خیره‌کننده

معرفی کانسپت نسل جدید تویوتا میرای با پلت‌فرم جدید و ظاهر خیره‌کننده

با توجه به اینکه سدان هیدروژنی میرای حدود چهار سال پیش به بازار آمد، در حال حاضر چندان قدیمی و سالخورده به نظر نمی‌رسد اما به نظر می‌رسد تویوتا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نسل جدید آن‌را روانهٔ بازار کند زیرا این خودروساز ژاپنی نسل جدید سدان هیدروژنی خود را در قالب یک کانسپت نزدیک به تولید معرفی کرده است. این خودرو که با مدل ۲۰۲۱ به بازار خواهد آمد، کاملاً نسبت به قبل متحول شده و تقریباً هیچ شباهتی با نسل کنونی ندارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات میرای مدل ۲۰۲۱ انتقال از پلت‌فرم دیفرانسیل جلو به دیفرانسیل عقب است. به گفتهٔ تویوتا، این تغییر به طراحان امکان ساخت سدانی کشیده‌تر، عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر را داده است. به همین دلیل تغییرات چشمگیری در طراحی میرای جدید صورت گرفته و کاملاً از آن طراحی غیرمعمول و عجیب نسل اول فاصله گرفته است. به گفتهٔ تویوتا، خودروهای کوپه الهام‌بخش طراحی ابن خودرو بوده‌اند درحالی‌که رنگ آبی خیره‌کنندهٔ آن نیز طی فرایند نقاشی چندلایه‌ای پدید آمده است. رینگ‌های استاندارد این خودرو هم ۲۰ اینچی هستند.

همانند طراحی بیرونی، فضای داخلی میرای مدل ۲۰۲۱ هم با طراحی جدید و متریال باکیفیت، به همان میزان متحول شده است. کابین این خودرو از طراحی نسبتاً ساده و شسته‌رفته‌ای برخوردار است که با استایل بیرونی صیقلی آن تناسب بهتری دارد. این سدان هیدروژنی همچنین به آینهٔ دید عقب دیجیتالی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو هم مجهز شده است.

تویوتا فعلاً مشخصات مربوط به قوای محرکهٔ هیدروژنی نسل جدید میرای را اعلام نکرده اما گفته است که بُرد آن افزایشی ۳۰ درصدی خواهد داشت. بُرد نسل اول یا کنونی این خودرو حدود ۵۰۰ کیلومتر است که با افزایش ۳۰ درصدی باید در نسل جدید به حدود ۶۵۰ کیلومتر برسد. میرای جدید اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و احتمالاً در زمانی نزدیک به عرضه، مشخصات کامل قوای محرکهٔ آن‌هم اعلام می‌شود.

 

نویسنده و مترجم:امیر دهقان_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید