اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی گران‌ترین نسخه تسلا مدل Y جدید

معرفی گران‌ترین نسخه تسلا مدل Y جدید

تنها چند ساعت و روز از معرفی شاسی‌بلند جمع‌وجور و جدید تسلا مدل Y می‌گذرد اما این خودروساز آمریکایی قبلاً پیکربندی آنلاین خود را به راه انداخته است. نسخه‌های اولیه‌ی این خودرو تا اواخر سال ۲۰۲۰ در دسترس نخواهند بود و بنابراین تا آن زمان می‌توان خود را با ساخت نسخه‌های مجازی مدل Y در سایت تسلا مشغول کرد؛ و موضوع مهم اینکه تسلا مدل Y به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از مدل X خواهد بود و نسخه‌ی تمام فول آن قیمت ۷۴۵۰۰ دلاری خواهد داشت.

البته این برچسب قیمت مخصوصاً برای یک شاسی‌بلند کوچک اصلاً ارزان نیست. هرچند با این پول شما صاحب نسخه‌ی پرفورمنس ادیشن مدل Y خواهید شد که دارای رنگ چند لایه‌ی قرمز (۲۵۰۰ دلار) و آرایش هفت‌نفره کابین است. البته این آپشن ۳ هزار دلاری تا سال ۲۰۲۱ در دسترس نخواهد بود. تریم کابین دو رنگ مشکی و سفید نیز هزار دلار دیگر به قیمت می‌افزاید. یکی از ویژگی‌های کلیدی محصولات تسلا سیستم اتوپایلوت آن است که در مدل Y قیمت ۷ هزار دلاری دارد.

اگر از تمامی آپشن ها چشم‌پوشی کنید تنها قیمت پایه‌ی ۵۵۷۰۰ دلاری را پرداخت خواهید کرد. در این صورت مالک شاسی‌بلند ۵ نفرهای می‌شوید که برد ۴۵۱ کیلومتری و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد. خریدارانی که به قیمت اهمیت زیادی می‌دهند می‌توانند نسخه‌ی استاندارد دیفرانسیل عقب را بخرند که برد ۳۷۰ کیلومتری و قیمت پایه‌ی ۳۹ هزار دلاری دارد. شایان ذکر است این نسخه از بهار سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

با پرداخت چند هزار دلار بیشتر می‌توانید نسخه‌ی برد بلندتر دیفرانسیل عقب را بخرید که از اواخر سال آتی عرضه می‌شود. این خودرو بدون آپشن ها قیمت ۴۲۷۰۰ دلاری داشته و برد و شتاب آن به ترتیب برابر با ۴۸۳ کیلومتر و ۵.۵ ثانیه می‌باشد.

معمولاً خودروسازان تنها در زمانی پیکربندی آنلاین محصولات را راه‌اندازی می‌کنند که خودروها در شرف تولید باشند اما تسلا همانند خودروسازان دیگر نیست. با توجه به عطش سیری‌ناپذیر خریداران برای تصاحب شاسی بلندها و کراس اوورها، تسلا مدل Y محصولی استراتژیک برای این شرکت است.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید