اخبار خارجی خودرو, مقایسه انواع خودرو

نتایج ناامیدکننده جنسیس در مقابل مرسدس بنز و بی ام و

باوجود اینکه شرکت خودروسازی هیوندای با معرفی و تولید مدل‌های گوناگون جنسیس، یک برند خودروسازی لوکس به زیر مجموعه خود اضافه کرده است و همچنین با خودروی سدان لوکس جنسیس G80 به بازار ایالات متحده آمریکا حمله کرده و موفق به فروش بسیار خوب خود در بازار این کشور شده است، با این حال شاهد فروش بسیار ضعیف آن در بازار انگلستان هستیم.
به گزارش وبسایت “اتوکار”، کمپانی خودروسازی هیوندای از سال ۲۰۱۵ میلادی تا به امروز، تنها موفق به فروش ۵۰ دستگاه از خودروهای لوکس جنسیس در بازار انگلستان شده است، این درحالیست که کمپانی خودروسازی هیوندای به واسطه برند جنسیس در نظر دارد که با خودروهای آلمانی مرسدس بنز E کلاس و همچنین خودروی سری ۵ بی.ام.و رقابت کند.
تونی وایت‌هورن، مدیرعامل بخش انگلستان هیوندای در رابطه با فروش بسیار ضعیف جنسیس در بازار انگلستان می‌گوید: خودروی سدان لوکس جنسیس با پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر، یک گزینه مناسب برای بازار اروپا و مشتریان اروپایی به شمار نمی‌رود. این برند هرگز برای بازار اروپا ساخته نشده است و بیشتر برای حضور در بازار کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا پیش بینی شده است که فروش بسیار بد آن در انگلستان و همچنین فروش بسیار خوب آن در بازار ایالات متحده آمریکا بیانگر این قضیه است و نشان می‌دهد که برند جنسیس با پیشرانه ۳.۸ لیتری، واقعا آن چیزی نیست که در اروپا بویژه بازار انگلستان مورد نیاز است.
مدیرعامل بخش انگستان هیوندای در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: ما برای نمونه جنسیس را برای عرضه آوردیم، اما تعداد زیادی از مردم اعلام کردند که ما دوست داریم ماشین‌های جنسیس را در آمریکا برانیم، اما مناسب انگلستان نیستند!.
در پایان مشخص نیست که آیا کمپانی خودروسازی هیوندای برای ایجاد یک رقابت جدید با محصولات مرسدس بنز و BMW تصمیمی برای بازنویسی برند جنسیس در بازار انگلستان دارد یا خیر، اما به گفته وبسایت “اتوکار”، حداقل افکارعمومی نشان می‌دهد که تا چند سال آینده برند جنسیس در بازار انگلستان مخاطبان زیادی ندارد.

 

 

منبع : سجاد حیدری – خودروبانک

بازنشر : حسین رضا لاسجردی – خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید