اخبار خارجی خودرو, تاریخچه صنعت خودرو

نشان شناسی؛ مفهوم لوگوی هیوندای چیست؟

نشان شناسی؛ مفهوم لوگوی هیوندای چیست؟

جیسن تورچینسکی از سایت Jalopnik یک کشف مبتکرانه کرده است که برای همیشه درک شما از واقعیت را تغییر می دهد. لوگوی هیوندای که یک H مدور و خمیده است فراتر از یک حرف H ساده است. این آرم نماد دو نفر است که در حال دست دادن با یکدیگر هستند. یکی از آنها مشتری و دیگری شرکت سازنده است. ارتباط میان دو ستون در حرف H نماد دست دادن این دو نفر است.
به نظر نمی رسد کشف این موضوع برای جیسن دشوار بوده باشد. ولی این حقیقت که تا به حال هیچکس به این کشف نوآورانه نائل نشده تا حدودی نگران کننده است زیرا خبرنگاران خودرویی وقت زیادی را صرف جستجو در سایت های رسمی خودروسازان می کنند. شاید این اکتشاف به صورت گسترده منتشر نشده است. علاوه بر این به نظر نمی رسد این اطلاعات در اعماق یک درخت شجره نامه مخفی شده باشد. فقط کافیست به بخش ارتباط با ما در وبسایت هیوندای در امریکا مراجعه کنید و وارد بخش نگاه کلی بر این شرکت خودروساز شوید تا از حقیقت نهفته درباره لوگوی هیوندای پی ببرید.
لوگوی اکثر شرکت ها چیزی فراتر از یک پیغام یا کد برای یک جمعیت یا اقتصاد مصرفی نیستند. اگر این لوگو متمایز و قابل شناسایی باشد، تیم بازاریابی آن شرکت چک حقوق ماهیانه خود را دریافت می کنند! اما اغلب مفهوم لوگوی خودروسازان فراتر از این است که تنها نمادی از اسم یک شرکت باشد. از همان ابتدا لوگوی شرکت خودروساز حاوی مفاهیم پنهان در طراحی است. به مرور زمان قطعا لوگوها تغییر می کنند و مطابق با تغییر سلیقه ها شکل آنها دگرگون می شود. این لوگوها بازتابی از زمان خود هستند و لوگوی هیوندای نیز از این قاعده مستثنی نیست. حرف H مدور و خمیده اولین لوگوی این خودروساز نیست.

 

مفهوم لوگوی هیوندای

مفهوم لوگوی هیوندای

 

لوگوی اولیه هیوندای

لوگوی اولیه هیوندای

همانطور که جیسن می گوید قبلا در آرم هیوندای حروف HD وجود داشته است. این خودروساز کره ای نگران بود که آرم H این شرکت با لوگوی H شرکت ژاپنی هوندا اشتباه گرفته شود که این یک نگرانی معقول است. با این حال با وجود شباهت های میان این دو لوگو، به اندازه کافی از یکدیگر متمایز هستند که مشتریان بتوانند تفاوت میان آنها را تشخیص دهند.
تاریخچه های مخفی فراوانی در دنیای خودرو وجود دارد که مانند مفهوم لوگوی هیوندای شگفت انگیز هستند.

نویسنده: نریمان اصغریان_خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید