اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

قیمت‌گذاری دوج چارجر هلکت ردآی، هر اسب بخار کمتر از صد دلار!

قیمت‌گذاری دوج چارجر هلکت ردآی، هر اسب بخار کمتر از صد دلار!

دوج قیمت‌گذاری خانوادهٔ چارجر مدل ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. احتمالاً مهم‌ترین عضو این خانواده برای خریداران مدل پرچم‌دار هلکت ردآی است که در سینهٔ آن نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارتقاءیافته متصل شده که نیروی عظیم آن‌را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. به لطف این ترکیب، سوپرسدان دوج مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۶ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. به گفتهٔ سازندهٔ آمریکایی، چارجر هلکت ردآی قوی‌ترین و سریع‌ترین سدان تولید انبوه جهان محسوب می‌شود؛ اما چنین پرفورمنسی خیلی ارزان نیست زیرا قیمت این مدل از ۷۸,۵۹۵ دلار شروع می‌شود.

اما کسانی که بودجهٔ کمتری دارند می‌توانند چارجر هلکت را خریداری کنند که قیمت آن از ۷۰ هزار دلار آغاز می‌شود. البته این مدل هم برای مدل ۲۰۲۱ بروز شده و پیشرانهٔ سوپرشارژ آن حالا ۷۱۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۱۰ اسب بخار بیشتر از قبل است؛ اما اگر چارجر هلکت هم برای برخی گران باشد، دوج مدل چارجر اسکات پک را هم دارد که بیشترین اسب بخار نسبت به دلار را در بین همهٔ سدان‌های دنیا ارائه می‌کند. این مدل به پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است و قیمت آن از ۴۱,۰۹۵ دلار آغاز می‌شود.

پایین‌تر از چارجر اسکات پک، چارجر R/T با قیمت پایهٔ ۳۷ هزار دلار قرار دارد که زیر کاپوت آن پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. ارزان‌ترین مدل چارجر اما SXT نام دارد که قیمت آن از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود. این مدل به پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 با ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالی‌که نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌هم با قیمت پایهٔ ۳۳,۵۹۵ دلار ارائه می‌شود.

در سینهٔ مدل گران‌تر چارجر GT هم همین موتور V6 قرار گرفته است اما در اینجا به لطف سیستم القای هوای خنک، تنظیم اسپرت اگزوز و تجدیدنظر در کالیبراسیون موتور، خروجی آن به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۷ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. قیمت چارجر GT از ۳۱,۹۹۵ دلار شروع می‌شود و نسخهٔ چهارچرخ محرک آن‌هم با قیمت پایهٔ ۳۴,۹۹۵ دلار قابل خریداری است. نسخه‌های چهارچرخ محرک چارجر برای مدل ۲۰۲۱ به رینگ‌های ۲۰ اینچی جدیدی مجهز شده‌اند که از روکش کربنی مات برخوردارند. این رینگ‌ها در چارجر GT AWD استاندارد و در چارجر SXT AWD سفارشی هستند. پذیرش سفارشات خرید چارجر مدل ۲۰۲۱ از ماه سپتامبر و تحویل آن به خریداران از اوایل سال آینده شروع می‌شود.

 

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید