اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

آشنایی با قدرتمندترین نسخه ب ام و سری سه؛ M340i برای خُرد کردن رقبا می آید

آشنایی با قدرتمندترین نسخه ب ام و سری سه؛ M340i برای خُرد کردن رقبا می آید

ماه گذشته بود که بی ام و در پاریس از نسل جدید سری ۳ رونمایی کرد. مدل های قوی سری ۳ جدید تا پیش از معرفی رسمی M3 کدهای M340i و M340i xDrice هستند. این دو مدل در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهند شد و بی ام و حالا اطلاعاتی دقیق تر از آنها را پیش از رونمایی منتشر کرده است.
سری ۳ جدید از بهار آینده وارد بازار اروپا و از تابستان نیز وارد بازار آمریکا خواهد شد. هر دو مدل نام برده از یک موتور توربو ۳ لیتری از نوع شش سیلندر خطی بهره مند هستند که می تواند ۳۶۹اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. چنین مشخصاتی M340i را تبدیل به قوی ترین مدل غیر M سری ۳ تاکنون می کند.

بی ام و M340i

بی ام و M340i

بی ام و M340i در نسخه چهارچرخ محرک xDrive می تواند در ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و از این نظر نیم ثانیه سریع تر از مدل قبلی خود است. گیربکس ۸ دنده اتوماتیک این مدل به سیستم لانچ کنترل نیز مجهز شده است. سری ۳ جدید ۵۵ کیلوگرم سبک تر از مدل قبلی است و این مورد تاثیر مثبتی روی توانایی های حرکتی این خودرو گذاشته است. تقسیم وزن این خودرو تقریبا ۵۰:۵۰ است و از دیفرانسیل عقب لغزش محدود اسپرت M Sport نیز بهره مند است.

بی ام و M340i

بی ام و M340i

از دیگر مشخصات سری ۳ جدید نقطه ثقل پایین‌ تر این مدل است و مقاومت شاسی نیز در مقایسه با نسل قبلی ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده.
تنها چیزی که در مورد M340i و M340i xDrive جدید اعلام نشده قیمت این مدل ها است که پیش بینی می شود آن نیز در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شود.

نویسنده: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید