اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

افشای تصاویر رسمی نسل جدید مرسدس GLS پیش از رونمایی در نیویورک

افشای تصاویر رسمی نسل جدید مرسدس GLS پیش از رونمایی در نیویورک

هرچند به لطف انتشار تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوشش از نسل جدید مرسدس بنز GLS، طراحی بیرونی این خودرو تا حد زیادی مشخص شده اما حالا چند روز مانده به رونمایی شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس بنز در نمایشگاه نیویورک، تصاویر رسمی آن افشا شده است؛ بنابراین حالا می‌توان به‌طور کامل به طراحی داخلی و خارجی این ماشین پی برد.

نسل جدید GLS که طبق زبان طراحی مدرن مرسدس بنز شکل گرفته است، همان‌طور که انتظار می‌رفت، همانند یک GLE بزرگ به نظر می‌رسد و به همین دلیل طراحی کاملاً آشنایی دارد؛ اما بااین‌حال، به لطف استفادهٔ بیشتر از کروم در قسمت‌های مختلف خودرو، نسل جدید GLS لوکس‌تر از GLE به نظر می‌رسد. در بخش عقبی خودرو نیز چراغ‌های باریکی دیده می‌شود که هرچند به GLE شباهت دارند اما فرم آن‌ها متفاوت است.

شباهت‌های GLS جدید با GLE در کابین هم پایان نیافته و در اینجا نیز شاهد همان طراحی داشبورد GLE هستیم؛ بنابراین در کابین نسل جدید GLS هم نمایشگرهای دوقلو و متریال باکیفیت دیده می‌شود. البته شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس بنز فضای داخلی بیشتری نسبت به برادر کوچک‌تر خود دارد خصوصاً در ردیف دوم صندلی‌ها زیرا فاصلهٔ محوری آن با ۶ سانتیمتر افزایش به ۳.۱۳ متر رسیده که از رقیب مستقیم آن یعنی ب‌ام‌و X7 با فاصلهٔ محوری ۳.۱۰ متر هم بیشتر است.

نسل جدید GLS روی پلت‌فرم MHA مرسدس بنز ساخته شده که با GLE مشترک است. علاوه بر این، بزرگ خاندان شاسی‌بلندهای مرسدس در بخش پیشرانه‌ها نیز با برادر کوچک‌تر خود اشتراک دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به موتور شش سیلندر خطی جدید و سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت اشاره کرد. نسخهٔ عملکرد بالای این ماشین یعنی GLS63 AMG هم به همان پیشرانهٔ آشنای ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز خواهد بود. انتقال نیروی تمامی پیشرانه‌ها در GLS جدید نیز توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

مرسدس بنز همچنین در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ فوق لوکس GLS هم هست که با برند مایباخ و برای رقابت با بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان عرضه خواهد شد. این نسخه که گران‌ترین عضو خانوادهٔ GLS خواهد بود، با سپرها، رینگ‌ها و جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد از مدل‌های معمولی متمایز می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، نسل جدید مرسدس بنز GLS رسماً در نمایشگاه نیویورک در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) رونمایی خواهد شد.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید