اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

اولین اطلاعات از فولکس واگن T-Cross، شکارچی جوک وارد میدان می شود!

اولین اطلاعات از فولکس واگن T-Cross، شکارچی جوک وارد میدان می شود!

فولکس واگن T-Cross چهارمین خودرویی است که توسط این سازنده آلمانی در سال آینده میلادی به بازار عرضه می شود و با قیمت پایه ۱۷ هزار پوند، به رقابت با رنو کپچر، سئات آرونا ونیسان جوک خواهد پرداخت. پس از عرضه مدل هایی همچون تیگوان، توارگ و T-Roc، مشخص می شود که علاقه فولکس واگن به بازار SUV ها بسیار زیاد بوده و این شرکت قصد دارد در طی چند سال آینده، چهل درصد از خودروهایی که می فروشد در سگمنت SUV باشند.
فولکس واگن T-Cross از پلت فرم MQB A0 این شرکت استفاده می کند که مدلهای دیگری همچون فولکس واگن پولو، سئات آرونا و آئودی A1 بر اساس آن توسعه داده شده اند. موتورهای این خودرو نیز با پولو مشترک بوده و برای قوای فنی، مشتری می تواند موتور یک لیتری TSI بنزینی یا موتور ۱.۶ لیتری دیزلی TDI را انتخاب کند.

پلت فرم MQB A0 با هدف توسعه خودروهای الکتریکی طراحی شده، اما بنابر شنیده ها، نسل اول فولکس واگن T-Cross الکتریکی نخواهد بود و شاید در آینده مدل های الکتریکی به بازار عرضه شوند. ارایه مدل های الکتریکی نیاز به استفاده از تکنولوژی های گران قیمت دارد و ذات اقتصادی و مقرون به صرفه بودن این خودرو را زیر سوال می برد.

کانسپت فولکس واگن T-Cross

کانسپت فولکس واگن T-Cross

همچنین نسخه GTI نیز عرضه نخواهد شد چرا که فولکس واگن اعلام کرده ارایه نسخه های GTI تنها محدود به مدل های هاچ بک گلف، پولو و Up خواهد بود. اما باید منتظر عرضه نسخه R از فولکس واگن T-Cross باشیم، هرچند که تصمیم به عرضه این نسخه وابسته به موفقیت مدل T-Roc دارد که سال آینده عرضه خواهد شد.

نویسنده: مرتضی قانع_خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید