اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

باربرهای برقی؛ راهکار پاک فورد برای کاهش آلودگی کلان شهرها

باربرهای برقی؛ راهکار پاک فورد برای کاهش آلودگی کلان شهرها

فورد با شراکت شرکت پست آلمان تولید مدل الکتریکی ترانزیت را در اروپا شروع کرد. تولید این ون های برقی در کشور ترکیه و روی شاسی مدل استاندارد ترانزیت انجام می شود. بخش موتوری این خودروها نیز در مرکز اروپایی فورد در کلن آلمان ساخته می شود. این خودروها به رنگ زرد مخصوص خودروهای ناوگان DHL رنگ آمیزی شده اند و سازنده برای تولید این مدلها ۱۸۰ نفر پرسنل جدید را بکار گرفته تا بتواند سالانه ۳۵۰۰ دستگاه ون برقی تولید کنند.
مدل برقی فورد ترانزیت با نام Street Scooter شناخته می شود و در سایزها و کاربری های مختلفی به تولید خواهد رسید. فضای حمل بار این خودروها حدود ۲۰ هزار لیتر و وزن قابل حمل آنها ۱۲۷۵ کیلوگرم است. در داخل فضای بار این ون ها می توان بیش از ۲۰۰ بسته پستی را قرار داد.

الکتروموتور استاندارد این خودرو توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتون متر گشتاور را دارد. باتری مورد استفاده نیز دارای ۷۶ کیلووات ساعت ظرفیت است و می توان با هر بار شاٰرژ آن ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرد.
به گفته سازنده، هر یک از این ون ها می توانند ۱۹۰۰ لیتر گازوییل را در سال صرفه جویی کنند و استفاده از هر یک از این خودروها می تواند از انتشار ۵ تن گاز CO2 در سال جلوگیری کند.
پست آلمان DHL از این ون های جدید در داخل آلمان و برای تحویل بسته ها در مناطق شهری استفاده خواهد کرد.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید