اخبار خارجی خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

بی ام و i4، پنجمین خودروی تمام الکتریکی بی ام و در سال ۲۰۲۱ معرفی می شود

بی ام و i4، پنجمین خودروی تمام الکتریکی بی ام و در سال ۲۰۲۱ معرفی می شود

رئیس بی ام و Harald Krüger در نمایشگاه خودروی پاریس اعلام کرد که بی ام و i4 در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.
این خودرو که خبر تولید آن ابتدا در نمایشگاه خودروی ژنو تایید شد، پنجمین خودروی تمام الکتریکی بی ام و خواهد بود. دیگر مدل های الکتریکی گروه خودروسازی بی ام و شامل نسخه به روز شده i3، مینی الکتریکی مدل ۲۰۱۹، بی ام و iX3 مدل ۲۰۲۰ و نسخه تولیدی خودروی مفهومی iNext است که در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.
رئیس بی ام و زیاد درباره i4 صحبت نکرد ولی بسیار به این خودرو امیدوار است زیرا بی ام و هم اکنون در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی به فروش رسانده است. به این ترتیب اکنون بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین هایبرید در جاده ها در حال تردد هستند که توسط بی ام و یا مینی تولید شده اند.
با اینکه بی ام و زیاد درباره i4 صحبتی نکرد ولی خودروی مفهومی i Vision Dynamics پیش نمایشی از i4 بود که در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته معرفی شد. این خودروی مفهومی مجهز به یک پیشرانه الکتریکی است که به کمک آن می تواند در مدت زمان ۴.۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن بیش از ۱۲۰ مایل در ساعت (۱۹۳ کیلومتر در ساعت) است. برد حرکتی این خودروی مفهومی با یک بار شارژ ۶۰۰ کیلومتر است.
برای مقایسه، نسخه به روز شده بی ام و i3 120 Ah مجهز به باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۴۲.۲ کیلووات ساعت (و ظرفیت سلولی ۱۲۰ آمپر ساعت) و یک موتور الکتریکی است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب صفر تا صد i3 با این موتور ۷.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۵۰ کیلومتر در ساعت است. مهم تر از این ارقام، برد حرکتی این خودرو است که بر اساس چرخه سنجش آلایندگی NEDC می تواند با یک بار شارژ حدود ۳۵۹ کیلومتر مسافت را طی کند.
جزئیات مربوط به بی ام و i4 هنوز جزو اسرار است اما نقشه مدل های الکتریکی آینده بی ام و این موضوع را فاش کرد که نسل پنجم خودروهای الکتریکی بی ام و با مجموعه باتری های ماژولار با ظرفیت های ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعت وارد بازار می شوند.

بی ام و i Vision Dynamics

بی ام و i Vision Dynamics

 

بی ام و i Vision Dynamics

بی ام و i Vision Dynamics

نویسنده: نریمان اصغریان_خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید