اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

تجهیز جنسیس G70 به پیشرانه جدید ۲.۵ لیتری توربو

تجهیز جنسیس G70 به پیشرانه جدید ۲.۵ لیتری توربو

جنسیس G70 قلب جدیدی را دریافت کرده است. این خودروساز کره‌ای اعلام کرده G70 از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی موجود در هیوندای سوناتا N-Line استفاده خواهد کرد و بنابراین نسخه‌ی پایه این سدان لوکس افزایش قدرت قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.


پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری یاد شده جایگزین نمونه‌ی ۲ لیتری می‌شود. این نیروگاه آهنین قدرت ۲۹۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد که قدرت و گشتاور آن نسبت به پیشرانه ۲ لیتری به ترتیب ۳۸ اسب بخار و ۶۷ نیوتون متر افزایش یافته است. این پیشرانه همین مشخصات را در سوناتا N-Line خواهد داشت هرچند نمی‌دانیم که نسخه فیس لیفت G70 چه زمانی معرفی خواهد شد. البته سوناتا قرار است در پاییز سال ۲۰۲۰ با این پیشرانه وارد بازار شود.


همیشه وجود قدرت بیشتر باعث خوشحالی است اما جایگزین پیشرانه‌ی قبلی با نمونه‌ای پرحجم‌تر شاید کمی سؤال‌برانگیز باشد. کار اند درایور می‌گوید پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۲.۵ لیتری تنها با گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه همراه می‌شود و به این ترتیب احتمال عدم عرضه گیربکس ۶ سرعته دستی با این پیشرانه جدید وجود دارد. تنها ۴ درصد خریداران G70 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری قبلی گیربکس دستی را انتخاب کرده‌اند. واضح است که سدان های لوکس مجهز به گیربکس‌های دستی طرفداران چندانی ندارند.


این پیشرانه‌ی جدید هم‌زمان با فیس لیفت G70 در بطن خودرو جای خواهد گرفت. البته همان‌گونه که گفته شد زمان دقیق رونمایی از نسخه به‌روز این سدان لوکس معلوم نیست.


G70 سومین محصول جنسیس است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو در کلاسی بسیار رقابتی به جنگ خودروهایی همچون ب ام و سری ۳، مرسدس C کلاس، آئودی A4، جگوار XE و آلفارومئو جیولیا رفته است. ظاهر جدید و قدرت بیشتر می‌تواند به حفظ موقعیت این خودرو در این کلاس کمک شایانی بکند.

 

نویسنده و مترجم:شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید