اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

فهرست با دوام ترین موتورهای V8 در خودروهای ۲۰۱۸

فهرست با دوام ترین موتورهای V8 در خودروهای ۲۰۱۸

اگر در جستجوی خودروهایی هستید که همزمان دوام بالا و عملکرد دینامیکی قابل توجهی داشته باشند، خودروهایی که از با دوام ترین موتورهای هشت سیلندر برخوردار هستند گزینه های عالی محسوب می شوند. این خودروها با موتورهای فوق العاده خود عملکرد شگفت انگیزی دارند که با صدای منحصر به فرد موتور آنها سازگاری دارد. اما این خودروها نه تنها به خاطر صدای جذابی که دارند در جاده جلب توجه می کنند بلکه به لطف دوام بالایی که دارند باعث ماندگاری شما در جاده می شوند زیرا مجبور نیستید مرتب برای تعمیرات به تعمیرگاه مراجعه کنید.
یکی از دلایل عمده دوام بالای موتورهای ۸ سیلندر و پر حجم این است که به راحتی قدرت و گشتاور بالایی تولید می کنند و برخلاف موتورهای ۴ سیلندر و کم حجم نیازی نیست دور موتور آنها را خیلی بالا ببرید یا آنها را تحت فشار قرار دهید تا شتاب و سرعت معقولی از آنها دریافت کنید. علاوه بر این، موتورهای V8 با توجه به اینکه اکثرا حجم های بالایی دارند می توانند بدون فناوری توربوشارژ نیز گشتاور مناسبی تولید کنند و از پیچیدگی های مربوط به توربوشارژر در امان باشند. البته تمام موتورهای V8 لزوما موتورهای با دوامی نیستند و تمام آنها نیز لزوما موتورهای تنفس طبیعی با فناوری ساده نیستند! موتورهای توربوشارژ V8 مانند موتور مک لارن ۷۲۰S یا موتورهای V8 تنفس طبیعی با دور موتور بسیار بالا مانند موتور فراری ۴۵۸ ایتالیا نیز وجود دارند. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که هر موتور V8 با فناوری پیشرفته نیز لزوما موتور بی دوامی نیست.
امروز خودروهایی با موتورهای V8 به اندازه گذشته رایج نیستند که ما را با انتخاب های محدودتری مواجه می سازد. در این مقاله ۱۰ خودروی V8 معرفی می شوند که طبق آمار موسساتی از قبیل JD Power و Consumer Reports سطح بالایی از عملکرد و دوام را ارائه می دهند. شاید با خواندن کلمه عملکرد فکر کنید تمام خودروهای این فهرست کوپه های اسپرت یا سوپر اسپرت ها هستند ولی اینطور نیست و حتی سدان های لوکس و پرقدرت نیز در این فهرست حضور دارند.

۱ – شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۸

شورولت کامارو SS مدل 2018

شورولت کامارو SS مدل ۲۰۱۸

شورولت کامارو ۲۰۱۸ یکی از با دوام ترین خودروهای عضلانی با موتور V8 است که در بررسی های دوام و قابلیت اعتماد که توسط موسسه مستقل JD Power انجام می شوند سابقه موفقیت طولانی دارد و به مدت ۵ سال متوالی در صدر کلاس خود قرار داشته است.
به نظر می رسد مدل ۲۰۱۸ شورولت کامارو با پیشرانه هایی مانند موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی که در مدل SS یافت می شود، همچنان پیروزی های خود را تکرار کند. این موتور بر اساس طرح معتبر و شناخته شده شورولت یعنی طرح بلوک کوچک ساخته شده است که ۴۵۵ اسب بخارقدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. کامارو SS هم با گیربکس ۶ دنده دستی و هم با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک ارائه می شود. علاوه بر این، کامارو SS مجهز به فناوری های برتری مانند وای فای هات اسپات سیار و اپلیکیشن های اندروید اتو و اپل کار پلی با قابلیت برقراری ارتباط با گوشی های هوشمند است.

۲ – بی ام و ۷۵۰i مدل ۲۰۱۸

بی ام و 750i مدل 2018

بی ام و ۷۵۰i مدل ۲۰۱۸

در میان لوکس ترین سدان های بزرگی که مجهز به با دوام ترین موتورهای V8 هستند، بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۱۸ یک گزینه منحصر به فرد است. بی ام و ۷۵۰i مدل ۲۰۱۸ در آخرین مجموعه از بررسی های موسسه Consumer Reports بسیار قوی ظاهر شد و علاوه بر این خودروی بسیار سریعی نیز هست.
این سدان آلمانی دیفرانسیل عقب مجهز به موتور ۴.۴ لیتری V8 توربوشارژ است که ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند در مدت زمان ۴.۶ ثانیه به ۶۰ مایل در ساعت برسد. اگر این خودرو را همراه با سیستم انتقال قدرت پیشرفته xDrive بی ام و سفارش دهید شتاب ۰ تا ۶۰ مایل آن به ۴.۳ ثانیه کاهش می یابد که برای سدانی با وزن بیش از ۲ تن رقم فوق العاده ای است! بی ام و ۷۵۰i به صورت استاندارد مجهز به امکاناتی مانند صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی در ۲۰ جهت همراه با سیستم گرمایش و تودوزی چرم ناپا است که اعتبار آن را به عنوان یک خودروی لوکس افزایش می دهند.

۳ – لکسوس GS-F مدل ۲۰۱۸

لکسوس GS-F مدل 2018

لکسوس GS-F مدل ۲۰۱۸

بعضی از خودروها که با دوام ترین موتورهای V8 را دارند از هر دو موسسه JD Power و Consumer Reports نتایج مثبتی دریافت کرده اند. به عنوان مثال لکسوس GS-F را در نظر بگیرید. این خودرو یک نسخه اسپرت با عملکرد بالا در میان سدان های لوکس متوسط سری GS لکسوس است که نه تنها دوام شناخته شده برند لکسوس این خودرو را تضمین می کند بلکه مجهز به یک موتور تنفس طبیعی پرقدرت ۵.۰ لیتری V8 است که ۴۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۲۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل این خودرو ۴.۵ ثانیه است. لکسوس GS-F قویترین سدان در میان محصولات لکسوس در سال ۲۰۱۸ است.
در این خودرو کمبود امکانات لوکس به سبک لکسوس برای مشتریان وجود ندارد. خریداران این خودرو می توانند از امکاناتی مانند چراغ های جلوی LED با تنظیم ارتفاع نور سه گانه، سیستم صوتی مارک لوینسون، صندلی های اسپرت جلو با سیستم گرمایش و تهویه و سیستم سرگرمی با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لذت ببرند.

۴ – لکسوس LC 500 کوپه مدل ۲۰۱۸

لکسوس LC 500 کوپه مدل 2018

لکسوس LC 500 کوپه مدل ۲۰۱۸

موتور استاندارد لکسوس LC 500 مدل ۲۰۱۸ بر اساس همان موتور مدل GS-F ساخته شده است که با گذشت زمان امتحان خود را پس داده است. این پیشرانه و سطح بالایی از دوام قابل پیش بینی که مورد تایید موسسه Consumer Reports است از عواملی هستند که باعث می شوند لکسوس LC500 حتی با وجود اینکه مدت زیادی از ورود آن به بازار نگذشته است، به عنوان یکی از خودروهایی که با دوام ترین موتورهای V8 را دارند محسوب شود.
با مشاهده این خودرو از نزدیک قطعا آن را خواهید شناخت زیرا یکی از جذاب ترین خودروهای اسپرتی است که تا به حال دیده اید. با این حال احتمالا بیشترین نمایی که از این خودرو خواهید دید نمای عقب آن است! زیرا این خودرو با موتوری که ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد می تواند اکثر رقبای خود را در شتابگیری شکست دهد. لکسوس LC 500 مجهز به گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک است و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل آن ۴.۴ ثانیه است.

۵ – اینفینیتی Q70 مدل ۲۰۱۸

اینفینیتی Q70 مدل 2018

اینفینیتی Q70 مدل ۲۰۱۸

اینفینیتی Q70 یکی از سدان های لوکس پرچم دار مجهز به با دوام ترین موتورهای V8 است که امتیازهای برتر خود در زمینه دوام قابل پیش بینی از سوی موسسه Consumer Reports را به نمایش می گذارد. یکی از موتورهای قابل سفارش برای این خودرو موتور ۵.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی است که زیر کاپوت Q70 خودنمایی می کند. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. امکان سفارش سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ محرک نیز برای این خودرو وجود دارد.
مشتریانی که خواهان راحتی بیشتر در صندلی عقب Q70 هستند می توانند Q70L را انتخاب کنند. در مدل L، مهندسان اینفینیتی حدود ۶ اینچ به فاصله محوری این خودرو اضافه کردند که باعث شده است فضای پای سرنشینان عقب به اندازه ۵.۶ اینچ و فضای زانوی آنها به اندازه ۵.۹ اینچ افزایش یابد. علاوه بر این، سرنشینان عقب از امکاناتی مانند صندلی های گرمکن دار، سیستم بسته شدن خودکار درها، نورپردازی شخصی و یک خروجی برق کاربردی بهره مند می شوند.

۶ – فورد ماستنگ GT مدل ۲۰۱۸

فورد ماستنگ GT مدل 2018

فورد ماستنگ GT مدل ۲۰۱۸

اگر با دقت بیشتری به جستجوی خودروهایی مجهز به با دوام ترین موتورهای V8 بپردازیم با فورد ماستنگ GT مدل ۲۰۱۸ مواجه می شویم که شاید بهترین نتایج را از Consumer Reports دریافت نکرده باشد اما بررسی اختصاصی دوام موتور ماستنگ نشان می دهد که دوام این موتور در طول چند سال به صورت پیوسته رو به بهبود بوده است.
این موتور به صورت پیوسته مورد اصلاحات فنی نیز قرار گرفته است و موتور V8 ماستنگ GT مدل ۲۰۱۸ هم قویتر و هم کم مصرف تر از مدل ۲۰۱۷ است. این موتور ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی ۴۶۰اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که بیانگر ۲۵ اسب بخار افزایش قدرت و ۲۷ نیوتن متر افزایش گشتاور است. سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا مصرف سوخت این ماسل کار امریکایی را در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ترتیب ۱۴.۷، ۹.۴۱ و ۱۲.۳۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است که حدود نیم لیتر نسبت به قبل کاهش یافته است.

۷ – جنسیس G80 مدل ۲۰۱۸

جنسیس G80 مدل 2018

جنسیس G80 مدل ۲۰۱۸

خودروهایی که مجهز به با دوام ترین موتورهای V8 هستند ممکن است از میان برندهای جدید مانند برند جنسیس نیز باشند. این برند که اخیرا توسط هیوندای تاسیس شد در زمینه تولید خودروهای لوکس فعالیت دارد و اعتبار خودروهای آن از نظر دوام به سرعت در حال رشد است و جنسیس G80 با دارا بودن برخی نتایج برتر در پایگاه اطلاعاتی مربوط به نقص فنی موتور خودروها در آزمایشات Consumer Reports عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد.
یکی از موارد فنی برجسته این خودرو موتور ۵.۰ لیتری تنفس طبیعی V8 آن است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جنسیس G80 علاوه بر این پیشرانه شگفت انگیز، طراحی خارجی زیبا و سرزنده ای دارد که با چراغ های جلوی تمام LED تکمیل می شود. از ویژگی های بارز کابین این سدان لوکس می توان به تودوزی چرم مرغوب، صندلی های جلو مجهز به سیستم گرمایش و تهویه، صندلی های عقب مجهز به سیستم گرمایش، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۱۶ جهت و سیستم سرگرمی همراه با سیستم ناوبری و اپلیکیشن های اندروید اتو و اپل کار پلی اشاره کرد.

۸ – داج چلنجر R/T مدل ۲۰۱۸

داج چلنجر R/T مدل 2018

داج چلنجر R/T مدل ۲۰۱۸

با اینکه خودروهای برند داج همیشه به خاطر دوام بالا شهرت نداشتند اما وقتی از خودروهایی که با دوام ترین موتورهای V8 را دارند صحبت می کنیم قطعا داج چلنجر R/T ارزش بررسی دارد زیرا موتور ۵.۷ لیتری V8 Hemi کرایسلر که در این خودرو نصب شده از زمانی که اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد همواره یک موتور محبوب و جا افتاده برای علاقه مندان به خودروهای عضلانی مدرن بوده است.
مسلما این موتور در طول حیات خود به روز رسانی های فراوانی را تجربه کرده است و نسخه فعلی آن در چلنجر R/T که به صورت استاندارد مجهز به گیربکس ۶ دنده دستی است ۳۷۵ اسب بخارقدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که گرچه رویکرد داج به عملکرد موتور یک رویکرد سنتی است ولی چلنجر R/T از فناوری های به روزی مانند پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید اتو و اپل کار پلی با قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند برخوردار است که به صورت استاندارد در این خودرو موجود هستند.

۹ – داج چارجر R/T مدل ۲۰۱۸

داج چارجر R/T مدل 2018

داج چارجر R/T مدل ۲۰۱۸

بعضی از خودروهای با دوام با موتورهای V8 مجهز به پیشرانه هایی هستند که با دیگر محصولات همان برند مشترک است مانند چلنجر R/T و همتای آن چارجر R/T که می توان هر دوی آنها را با موتورهای تنفس طبیعی ۵.۷ لیتر V8 Hemi و ۶.۴ لیتر V8 Hemi سفارش داد.
چارجر و چلنجر با موتورهای سوپرشارژ Hemi با عملکرد بسیار بالا نیز ارائه می شوند ولی این موتورها قطعات متحرک بیشتری دارند و احتمال بروز مشکل در آنها بیشتر است، بنابراین برای دستیابی به حداکثر دوام و قابلیت اطمینان موتورهای متوسط داج را ترجیح می دهیم. البته توجه داشته باشید که موتور تنفس طبیعی ۶.۴ لیتر (۳۹۲ اینچ مکعب) V8 Hemi می تواند ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند که از نظر قدرت فقط در مقایسه با موتور هلکت (با قدرت ۷۰۷ اسب بخار) یک موتور متوسط محسوب می شود.

۱۰ – مرسدس S560 4Matic و S63 AMG 4Matic مدل ۲۰۱۸

مرسدس S63 AMG مدل 2018

مرسدس S63 AMG مدل ۲۰۱۸

مرسدس بنز در ارزیابی قابلیت اطمینان به خودروها که توسط موسسه JD Power در سال ۲۰۱۷ انجام شد از آئودی و بی ام و پیشی گرفت و کلاس S مدل ۲۰۱۸ که سدان بزرگ پرچم دار این برند است در ارزیابی های Consumer Reports (به خصوص در زمینه بهبود پیشرانه) نیز سابقه طولانی دارد. وقتی پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو مخصوص مدلS560 4Matic با ۴۶۳اسب بخار قدرت را در نظر بگیرید تقریبا گزینه ایده آل فهرست با دوام ترین خودروهای هشت سیلندر را انتخاب کرده اید.
ولی اگر ترجیح می دهید به دستان توانای یک مهندس متخصص AMG اعتماد کنید یکی از آنها می تواند یک نسخه ویژه از این موتور با ۶۰۳ اسب بخار قدرت را برای شما به صورت دست ساز مونتاژ کند، به شرط اینکه اسپرت ترین مدل S کلاس یعنی S63 AMG را انتخاب کنید.

نویسنده: نریمان اصغریان_خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید