اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

قطعات تیونینگ TRD برای تویوتا سوپرا جدید

قطعات تیونینگ TRD برای تویوتا سوپرا جدید

بخش TRD از قطعات آئرودینامیک فیبر کربنی جدید خاص تویوتا GR سوپرا ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این قطعات برای بهبود خواص آئرودینامیکی این خودروی ژاپنی و مهم‌تر از همه ایجاد زیبایی بیشتر در کوپه‌ی جدید تویوتا طراحی شده‌اند.

از متریال سبک‌وزن در اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب و… استفاده شده و زیر خودرو هم رینگ‌های آلومینیومی و فورج کاری شده‌ی جدید به چشم می‌خورند. همان‌گونه که انتظار می‌رود این قطعات از همان‌هایی هستند که ماه فوریه در کانسپت TRD GR سوپرا پرفورمنس لاین دیده بودیم.

جدای از پرفورمنس و عملکرد قطعات در دنیای واقعی، به جرات می‌توان گفت GR سوپرا ظاهر گیراتری پیدا کرده است.

برای مثال اسپویلر جلو یک قطعه‌ی سه‌تکه‌ای است که برای بهبود داون فورس و کاهش لیفت خودرو در سرعت‌های بالا طراحی شده است. این بخش همچنین باعث کاهش ۱۴ میلی‌متری ارتفاع خودرو در بخش جلو شده و البته رکاب‌های جانبی نیز ۴ میلی‌متر ارتفاع خودرو را کاهش داده‌اند.

قطعه‌ی تزئینی روی درب خودرو نیز به‌صورت مناسبی جریان هوا را به بخش انتهایی سوپرا هدایت می‌کند. در این بخش یک دیفیوزر فیبر کربنی و اسپویلری روی لبه صندوق تعبیه شده که اولی باعث کاهش ارتفاع ۲۴ میلی‌متری سوپرای جدید شده است.

نهایتاً باید به رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده با طراحی دو پره اشاره کنیم که مشابه نمونه‌های بکار رفته در کانسپت TRD GR سوپرا پرفورمنس لاین می‌باشند.

اگرچه این قطعات در ابتدا مختص بازار ژاپن هستند اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی آن‌ها در سایر بازارها هم خواهیم بود.


فعلاً تغییری در پیشرانه‌ی سوپرا ایجاد نشده و بنابراین پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن قدرت ۱۹۴ و ۲۵۸ اسبی داشته درحالی‌که قدرت پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی آن نیز به ۳۳۵ اسب بخاری می‌رسد.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید