اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

قیمت و مشخصات مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر

قیمت و مشخصات مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر

حالا که تمامی نسخه‌های مک لارن ۶۰۰LT کوپه در آمریکا به فروش رفته مشتریان می‌توانند نسخه‌ی اسپایدر آن را خریداری کنند. این خودرو حداقل بهای ۲۵۶۵۰۰ دلاری دارد.


همانند برادر سقف ثابت، مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر از همان شاسی مونوسل II فیبر کربنی، آئرودینامیک بهینه شده و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده می‌کند. البته این خودرو با سقف سخت تاشدنی سه‌تکه‌ای عرضه می‌شود که می‌توان تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت آن را باز و بسته کرد.

مدیر فروش و بازاریابی مک لارن درباره‌ی این خودرو می‌گوید:

۶۰۰LT اسپایدر داستان دم‌دراز مک لارن را وارد پنجمین فصل خود کرده و در همانند مدل ۶۷۵LT به یک اسطوره تبدیل شده است؛ و به عنوان اولین خودروی اسپایدر سری اسپورت که این نشان را حمل می‌کند، ۶۰۰LT به یکی از ارزشمندترین محصولات مک لارن در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد.


این خودرو قدرت ۵۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری داشته و وزن آن تنها ۱۲۹۷ کیلوگرم است که بنا به گفته‌ی این برند بریتانیایی حداقل ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از تمامی رقبای مستقیم بوده و نسبت قدرت به وزن آن ۴۵۷ اسب بخار به ازای هر تن است. مک لارن ۶۰۰LT اسپایدر تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

از جمله ویژگی‌های احساس‌برانگیز این خودرو می‌توان به داون فورس ۱۰۰ کیلوگرمی بال عقب در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اشاره کرد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۴ ثانیه‌ای ۶۰۰LT نیز در حد و اندازه‌ی برخی هایپرکارهای صاحب‌نام می‌باشد.


این خودرو نیز همانند مدل کوپه خودرویی تولید محدود می‌باشد و در صورت تکمیل ظرفیت، فروش آن متوقف خواهد شد.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید