اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی فیس‌لیفت جی‌ام‌سی آکادیا با پیشرانه و گیربکس جدید

معرفی فیس‌لیفت جی‌ام‌سی آکادیا با پیشرانه و گیربکس جدید

نسل دوم جی‌ام‌سی آکادیا برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شد و بنابراین هم‌اکنون تنها سه سال است که در بازار حضور دارد اما بااین‌حال جی‌ام‌سی اقدام به انجام فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای این کراس‌اوور میان سایز کرده است. این فیس‌لیفت هم تغییرات ظاهری و هم به‌روزرسانی‌های فنی را برای آکادیا به همراه داشته است. بخش جلویی کراس‌اوور جی‌ام‌سی به‌طور کامل از نو طراحی شده و در آن جلوپنجرهٔ کاملاً جدید و بزرگی دیده می‌شود. در اطراف این جلوپنجره نیز چراغ‌های جدیدی جای گرفته‌اند که امضای C شکل جی‌ام‌سی در آن‌ها دیده می‌شود. این چراغ‌ها به‌صورت استاندارد از نوع LED هستند.

حجم تغییرات در دیگر قسمت‌های آکادیا ۲۰۲۰ کمتر است به‌گونه‌ای که آینه‌های جدید با راهنماهای LED و رینگ‌های آلیاژی جدید تنها تغییرات نمای جانبی هستند و در بخش عقبی هم قسمتی از چراغ‌ها که روی در صندوق بار قرار دارند تقریباً بدون تغییر باقیمانده‌اند اما بخش جانبی آن‌ها بزرگ‌تر شده و در اینجا هم امضای C شکل به چشم می‌خورد. در نسخهٔ دنالی نیز مثل قبل با تریم کرومی در قسمت‌هایی مثل جلوپنجره، نمای لوکس‌تری ایجاد شده است؛ اما همراه با این فیس‌لیفت، جی‌ام‌سی برای اولین بار نسخهٔ آفرود AT4 را هم برای آکادیا ارائه کرده است. این نسخه در بیرون با تریم کرومی مشکی در قسمت‌های مختلفی مثل جلوپنجره به همراه رینگ‌های منحصربه‌فرد مشکی‌رنگ با لاستیک‌های چهارفصل، نمای تهاجمی‌تری پیدا کرده است.

اما همان‌طور که گفته شد، آکادیا ۲۰۲۰ به‌روزرسانی‌های فنی را هم تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در کنار پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی قبلی است. این پیشرانهٔ کاملاً جدید که به توربوشارژر دو اسکرول مجهز است، ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه از سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها هم برخوردار است که در هنگام لیفت بالای سوپاپ‌ها بیشترین قدرت و در هنگام لیفت پایین بهترین مصرف سوخت را ارائه می‌کند. این موتور همچنین به سیستم غیرفعال کردن سیلندرها هم مجهز شده که می‌تواند به‌منظور کاهش مصرف سوخت، در زمان‌های فشار سبک روی پیشرانه، دو سیلندر را غیرفعال کند. این پیشرانهٔ جدید به‌صورت استاندارد در تیپ‌های SLT و دنالی ارائه می‌شود.

علاوه بر پیشرانهٔ جدید، در آکادیا ۲۰۲۰ یک گیربکس جدید نُه سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک قبلی شده است. به گفتهٔ جی‌ام‌سی، این گیربکس که به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌های آکادیا ارائه خواهد شد، شتاب گیری و کارایی بهتری را به همراه خواهد داشت. همچنین در این گیربکس، شیفتر تعویض دندهٔ معمولی با یک انتخاب‌گر الکترونیکی جایگزین شده که فضای بیشتری را در کنسول مرکزی خود ایجاد کرده است. در همین حال، سیستم تعلیق آکادیا هم بروز شده تا هم هندلینگ و هم راحتی آن بهبود پیدا کند. مدل‌هایی که به پیشرانهٔ ۲ لیتری جدید مجهز هستند نیز به‌صورت استاندارد از سیستم ترمز eBoost بهره می‌برند.

در داخل نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آکادیا یک نمایشگر هشت اینچی جدید با وضوح بالاتر و بهبود تشخیص صدا ارائه شده است. نسخهٔ AT4 هم از کابین تاریک اسپرت با دوخت متضاد برخوردار شده است. دیگر به‌روزرسانی‌های داخلی این ماشین نیز شامل تجهیز به شارژر بی‌سیم ۱۵ واتی، دو پورت USB-C، دوربین دید عقب کیفیت بالا (استاندارد در تیپ‌های SLT، AT4 و دنالی و قابل سفارش برای تیپ SLE) و نمایشگر سربالای جدید می‌شود. جی‌ام‌سی آکادیا مدل ۲۰۲۰ در کارخانهٔ جنرال موتورز در تنسی تولید شده و از پاییز آینده راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد درحالی‌که قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید