اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ جیپ کامپس مدل ۲۰۲۱ برای بازار اروپا

معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ جیپ کامپس مدل ۲۰۲۱ برای بازار اروپا

جیپ جزئیات و تصاویر رسمی نسخهٔ بروز شدهٔ کراس‌اوور کامپکت کامپس را منتشر کرده است. این خودرو هم‌اکنون برای بازارهای اروپایی در کارخانهٔ ملفی در ایتالیا تولید می‌شود. تغییر محل تولید کامپس از مکزیک به ایتالیا موجب کاهش تقریباً سه‌هفته‌ای زمان تحویل خودرو می‌شود. این حرکت با چندین به‌روزرسانی مثل پیشرانه‌ها و گیربکس‌های جدید و همین‌طور ارتقاء تکنولوژی در کامپس همراه شده است.

مهم‌ترین به‌روزرسانی کامپس مدل ۲۰۲۱ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید بنزینی است که جایگزین موتور ۱.۴ لیتری قبلی می‌شود. این موتور در دو سطح قدرت ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود که البته گشتاور هردو نسخه ۲۷۰ نیوتن متر است. انتقال نیروی نسخهٔ پایهٔ این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما نسخهٔ قوی‌تر آن صرفاً با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه ارائه می‌شود.

علاوه بر این موتور بنزینی، جیپ برای اروپایی‌ها نسخهٔ جدیدی از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربودیزل را هم ارائه کرده که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود. هردو موتور بنزینی و دیزلی صرفاً با انتقال قدرت محرک جلو عرضه می‌شود و بنابراین کسانی که خواهان کامپس چهارچرخ محرک هستند باید سراغ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی آن بروند. در این نسخه، یک موتور الکتریکی پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری بنزینی را همراهی می‌کند و به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. کامپس پلاگین‌هیبریدی در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۴۰ اسب بخار قابل خریداری است.

از قوای محرکه که بگذریم، به لطف فرمان سبک‌تر و پیشرفته‌تر و همین‌طور کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار FSD، پویایی کامپس مدل ۲۰۲۱ هم بهبود یافته است. گفته شده این کمک‌فنرهای جدید بدون تأثیر در راحتی خودرو، بادی‌رول را کاهش می‌دهد. در همین حال، سیستم جدید خدمات Uconnect هم به‌صورت استاندارد در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کامپس ارائه شده است که شامل ویژگی‌هایی مثل خودروی من، ریموت من، ناوبری من، وای فای من و دستیار سرقت می‌شود.

در بخش تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته هم کامپس مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها به هشدار برخورد جلو و هشدار خروج از خط به همراه سیستم کنترل پایداری الکترونیکی با کاهش الکترونیکی بادی‌رول و ایربگ‌های جلو، جانبی و پرده‌ای مجهز شده است. سیستم‌های قابل سفارش هم شامل پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، دوربین دید و پارک عقب و دستیار پارک خودکار می‌شود. برای بیرون کامپس مدل ۲۰۲۱ هم شش رینگ آلیاژی جدید و پنج رنگ جدید همراه با آپشن سقف مشکی‌رنگ ارائه شده است. جیپ کامپس مدل ۲۰۲۱ از اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر اروپا خواهد شد.

 

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید