اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی کادیلاک CT5-V، شیک، جذاب، اسپرت

معرفی کادیلاک CT5-V، شیک، جذاب، اسپرت

مدت کوتاهی بعد از رونمایی سدان جدید CT5 در نمایشگاه نیویورک، حالا کادیلاک نسخهٔ اسپرت CT5-V آن‌را نیز هم‌زمان با سدان جدید CT4-V معرفی کرده است. CT5-V در اصل جایگزینی برای سوپرسدان CTS-V با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۴۰ اسب بخاری محسوب می‌شود اما متأسفانه در این سدان جدید خبری از پیشرانهٔ V8 نیست و قدرت بسیار کمتری نسبت به سلف خود دارد.
کادیلاک برای CT5-V یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو را در نظر گرفته گه تنها ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.


البته باید توجه داشت که کادیلاک استراتژی جدیدی را برای محصولات سری V خود در نظر گرفته است و قصد دارد این خودروها را در دو نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه و عملکردی واقعی ارائه کند. در این استراتژی نسخهٔ مقرون‌به‌صرفهٔ مدل‌های V بین ۶ تا ۷ هزار دلار از تیپ اسپرت نسخهٔ معمولی خودرو گران‌تر خواهد بود درحالی‌که یک V سطح بالا هم برای کسانی که خواهان عملکرد نهایی هستند ارائه می‌شود. این CT5-V فعلاً نسخهٔ مقرون‌به‌صرفه است و نسخهٔ عملکردی واقعی با پیشرانهٔ قوی‌تر در آینده معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود نسخهٔ قدرتمندتر این ماشین به پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید کادیلاک مجهز شود که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد.

در CT5-V از شاسی عملکردی V-Series با تعلیق چند اتصالی در جلو و پنج اتصالی در عقب استفاده شده و در همین حال به جدیدترین ورژن از سیستم کنترل مغناطیسی سواری کادیلاک، سیستم مدیریت عملکردی کشش با پنج حالت رانندگی و لانچ کنترل هم مجهز شده است. علاوه بر این، کادیلاک برای CT5-V سیستم کنترل حالات رانندگی خودرو را هم با حالتی بنام V-Mode در نظر گرفته که از طریق آن راننده می‌تواند تنظیمات و تجربهٔ هندلینگ خاص خود را ایجاد کند. برای توقف این سدان اسپرت نیز ترمزهای جلوی برمبو با دیسک‌های ۱۳.۶ اینچی تدارک دیده شده است.

CT5-V در بیرون با تریم تاریک در جلوپنجره، چهار سر اگزوز و کالیپرهای ترمز رنگی، نمای محصولات سری V کادیلاک را به خود گرفته و از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. رینگ‌های این سدان اسپرت از نوع ۱۹ اینچی هستند که در نسخهٔ دیفرانسیل عقب با لاستیک‌های عملکردی و در نسخهٔ چهارچرخ محرک با لاستیک‌های چهارفصل پوشیده شده‌اند. CT5-V در داخل هم از صفحه آمپری متفاوت با بخش خاص عملکردی برخوردار شده است. برای این خودرو سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز هم قابل سفارش خواهد بود.

تمامی مدل‌های کادیلاک CT5 در کنار مدل کوچک‌تر CT4 در کارخانهٔ گرند ریور تولید می‌شوند. نسخهٔ معمولی این سدان میان سایز لوکس از پاییز آینده به بازار عرضه خواهد شد اما کسانی که خواهان نسخهٔ اسپرت CT5-V هستند باید تا اوایل سال ۲۰۲۰ صبر کنند. قیمت CT5-V فعلاً اعلام نشده اما احتمالاً از حدود ۵۰ هزار دلار آغاز خواهد شد. این سدان اسپرت آمریکایی هنگام عرضه به بازار با مرسدس E43 AMG و آئودی S6 به رقابت خواهد پرداخت.

نویسنده و مترجم : امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید