اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

کمتر از تصور؛ مصرف سوخت وانت فورد رنجر چقدر است؟

کمتر از تصور؛ مصرف سوخت وانت فورد رنجر چقدر است؟

فورد و EPA آژانس محیط زیست آمریکا هنوز اطلاعات مصرف سوخت مدل جدید فورد رنجر ۲۰۱۹ را منتشر نکرده اند اما با توجه به موتور ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری و گیربکس ۱۰ دنده می توان انتظار داشت که این خودرو به اعداد خوبی دست پیدا کند.
به تازگی یکی از کاربران اینترنت توانسته به اطلاعاتی رسمی از فورد رنجر ۲۰۱۹ تک دیفرانسیل دست پیدا کند. مصرف سوخت فورد رنجر ۲WD در سیکل شهری ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر، در سیکل جاده ای ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و در سیکل ترکیبی ۱۰.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این اعداد نشان می دهند که این خودرو دارای بهترین مصرف سوخت در بین همکلاسان خود است. برای مثال مصرف شهری و جاده ای شورولت کلورادو ۲۰۱۹ با موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۱.۷ و ۹.۰۴ لیتر و مصرف ترکیبی آن هم ۱۰.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

دیگر رقیب این خودرو هوندا ریجلاین ۲۰۱۹ تک دیفرانسیل با موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری است. مصرف شهری هوندا ۱۲.۳ لیتر، مصرف جاده ای آن ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف جاده ای آن ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
تویوتا تاکوما تک دیفرانسیل با موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر در شهر ۱۲ لیتر، در جاده ۹.۸ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۱.۲ لیتر مصرف دارد.
تنها یک خودرو در این کلاس وجود دارد که از فورد رنجر ۲۰۱۹ کم مصرف تر است و آن نسخه دیزلی شورولت کلورادو ۲۰۱۹ دورامکس است. مصرف شهری این خودرو ۱۰.۶ لیتر، مصرف جاده‌ای آن ۷. لیتر و مصرف ترکیبی آن ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

فورد رنجر

فورد رنجر

فورد رنجر ۴×۴ نیر باید مصرفی مشابه با مدل تک دیفرانسیل داشته باشد چون در نسخه چهارچرخ محرک تا زمانی که راننده چرخ های جلو را درگیر نکند نیرو به آنها ارسال نخواهد شد و خودرو به صورت دیفرانسیل عقب است.
تنها چیزی که ممکن است مصرف مدل دو دیفرانسیل رنجر را بالاتر ببرد وزن اضافی دیفرانسیل جلو است که آن هم آن قدری نیست تاثیر زیادی داشته باشد.
در انتها نیز لازم به ذکر است که موتور ۲.۳ لیتری رنجر ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. برای این خودرو تنها یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ دنده قابل انتخاب است.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید