اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو

اعلام قیمت و مشخصات شورلت کوروت C8 برای بازار اروپا

اعلام قیمت و مشخصات شورلت کوروت C8 برای بازار اروپا

پس از معرفی شورلت کوروت C8 بسیاری از مردم دنیا شیفته و مشتاق خرید آن شدند. این سوپراسپرت جدید در ابتدا صرفاً در بازار آمریکای شمالی عرضه شد اما حالا شورلت رسماً اعلام کرده است که کوروت C8 در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ در بازار اروپا عرضه خواهد شد و از نسخهٔ آمریکایی مجهزتر خواهد بود. برخلاف ایالات‌متحده، تیپ پایهٔ کوروت C8 در اروپا تیپ ۲LT بوده و به‌صورت استاندارد به پکیج پرفورمنس Z51 هم مجهز خواهد بود که این پکیج سیستم تعلیق قابل تنظیم، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، ترمزهای برمبو، سیستم اگزوز پرفورمنس، بهبود آئرودینامیک و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S را به همراه دارد.

کوروت پایه در اروپا به‌صورت استاندارد از تجهیزات زیادی شامل نمایشگر سربالا، ضبط کنندهٔ اطلاعات پرفورمنس، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگو، آینه عقب دوربینی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای، گرم‌کن غربیلک فرمان، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده برخوردار خواهد بود.

هنگامی‌که کوروت C8 برای اولین بار در اروپا عرضه می‌شود، شورلت نسخهٔ ویژه‌ای از آن با نام Launch Edition را ارائه خواهد کرد. این نسخه بر اساس تیپ بالا ردهٔ ۳LT شکل گرفته و به گفتهٔ شورلت با جزئیات بیرونی که بیشتر بر طراحی پویایی کوروت تأکید دارد از نسخه‌های معمولی متمایز خواهد شد. سازندهٔ آمریکایی فعلاً مشخصات کامل این نسخهٔ ویژه را اعلام نکرده و صرفاً گفته است که کوروت لانچ ادیشن به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل سواری مغناطیسی مجهز خواهد بود. ازآنجایی‌که تمام تیپ‌های نسخهٔ اروپایی کوروت به‌صورت استاندارد به پکیج پرفورمنس Z51 مجهز خواهند بود، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 آن باید ۴۹۵ اسب بخار قدرت (۵۰۰ اسب بخار به واحد PS اروپا) و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

نسخه‌های کوپه و کابریولت کوروت C8 به‌طور هم‌زمان در هردو نسخهٔ فرمان چپ و فرمان راست در اروپا عرضه خواهند شد. قیمت کوروت C8 لانچ ادیشن در بازار اروپا ۹۹ هزار یورو برای نسخهٔ کوپه و ۱۰۶ هزار یورو برای کابریولت اعلام شده است. این اعداد در بازار بریتانیا به ترتیب ۸۱,۷۰۰ پوند و ۸۷,۱۱۰ پوند خواهد بود. فعلاً قیمت نسخهٔ معمولی کوروت برای بازار اروپا اعلام نشده اما معادل تیپ پایهٔ نسخهٔ اروپایی این خودرو یعنی تیپ ۲LT با پکیج Z51 در ایالات‌متحده در نسخهٔ کوپه ۷۱,۲۰۰ دلار قیمت دارد.

 

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید