اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

شتاب‌گیری احساس‌برانگیز پورشه تایکان توربو S

شتاب‌گیری احساس‌برانگیز پورشه تایکان توربو S

شاید ماشین بازهای ضد محصولات الکتریکی دلایل خاص خود برای ترجیح دادن پیشرانه‌های درون‌سوز به نمونه‌های الکتریکی را داشته باشند اما هیچ‌کسی نمی‌تواند به جذاب‌تر شدن این دسته از خودروها در سال‌های اخیر شک کند. پس از یکه‌تازی تسلا در میدان خودروهای الکتریکی، هم‌اکنون پورشه به دنبال نشان دادن مزیت‌های یک خودروی الکتریکی از نظر پرفورمنس است.


خودرویی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد یک دستگاه تایکان توربو S است که از دو پیشرانه استفاده می‌کند و در یک تست شتاب واقعی شرکت کرده است. مجله‌ی موتور اسپورت فرصت ثبت رکورد شتاب صفر تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت با این خودرو را داشته‌اند. البته برای این کار ابتدا حالت اسپورت پلاس و سپس لانچ کنترل فعال شده تا بیشترین پرفورمنس ممکن در دست باشد.


با توجه به مشخصات اعلامی و رسمی، تایکان توربو S شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیه‌ای دارد که همین امر ما را به شک می‌اندازد چراکه قبلاً محصولاتی با شتاب‌های بهتر هم دیده شده‌اند. این خودرو مدتی کوتاه به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما شاید موضوع احساس‌برانگیزتر این باشد که شتاب‌گیری خودرو حتی تا آخرین حد خود هم قوی و مشتاق نشان می‌دهد.


ما همچنین باید فاکتور وزن را نیز در نظر بگیریم زیرا تایکان توربو S یک لوتوس نیست! با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرمی، این خودروی الکتریکی سنگین‌تر از کاین توربو می‌باشد. شاسی‌بلند پورشه خیلی کندتر بوده و شتاب ۳.۹ ثانیه‌ای را با استفاده از پکیج اسپورت کرونو ثبت می‌کند که ۱.۱ ثانیه بیشتر از شتاب تایکان پرچم‌دار می‌باشد.


اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که تایکان می‌تواند خودرویی قوی‌تر و سریع‌تر باشد پس باید این خبر را بدانید که هنسی قبلاً برنامه‌های خود برای ارتقای این خودرو را اعلام کرده است. تایکان توربو S در حالت استاندارد قدرت ۷۵۰ اسب بخاری داشته و مشتاقانه منتظر رونمایی از نسخه‌ی تیون شده توسط هنسی هستیم تا ببینیم این تیونر چه هیولایی را تدارک می‌بیند.

 

نویسنده و مترجم :شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر:حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید