اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

آئودی SQ8 با تیونینگ ABT، خشن‌تر و سریع‌تر!

آئودی SQ8 با تیونینگ ABT، خشن‌تر و سریع‌تر!

سال پیش بود که کمپانی تیونینگ ABT پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند پرفورمنس آئودی SQ8 داشت.

هم‌اکنون این شرکت آلمانی جزئیات کامل پکیج ارتقایی خود برای این خودرو را منتشر کرده است. اولین تغییری که در این خودرو متوجه می‌شوید کیت بدنه آئرودینامیکی است که از عناصر متمایز سپرهای جلو و عقب، چهار خروجی اگزوز و اسپویلر روی سقف تشکیل شده است.

همچون همیشه ABT رینگ‌ها سفارشی را نیز در اختیار مشتریان گذاشته که این بار شامل سه طرح متمایز با رنگ‌های مشکی براق یا مات، دودی تیره و نقره‌ای می‌باشد. همه‌ی رینگ‌ها ابعاد ۲۲ اینچی داشته هرچند یکی از آن‌ها به‌صورت ۲۳ اینچی نیز قابل سفارش است.

اما مهم‌ترین بخش قضیه پکیج پرفورمنس این تیونر است که باعث می‌شود قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری TDI از ۴۳۵ به ۵۱۰ اسب بخار و گشتاور هم از ۹۰۰ به ۹۷۰ نیوتون متر برسد. به این ترتیب SQ8 تیون شده در عرض ۴.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد که حاکی از بهبود دودهم ثانیه‌ای عملکرد این خودروست.

مهندسان ABT همچنین دینامیک سواری شاسی‌بلند بزرگ آئودی را با استفاده از کیت کاهش ارتفاع سه مرحله‌ای برای سیستم تعلیق بادی تطبیقی SQ8 بهبود بخشیده‌اند. با کاهش مرکز ثقل خودرو، SQ8 موردبحث توانایی‌های بهتری در عبور از پیچ‌ها دارد. سیستم یاد شده حالت‌های کامفورت، اسپورت و لودینگ را دارد که ارتفاع خودرو تا در مقایسه با نسخه استاندارد تا ۶۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد.

تکمیل کننده تغییرات صورت گرفته نیز دست بردن به کابین و استفاده از پوشش کربنی فریم صندلی، چراغ‌های خوشامدگویی روی درب‌ها و دکمه استارت آلومینیومی می‌باشد.

 

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید