اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

ب‌ام‌و Z4 دالر، رودستری آلمانی با قدرت ۴۰۲ اسبی

ب‌ام‌و Z4 دالر، رودستری آلمانی با قدرت ۴۰۲ اسبی

برخی تیونرها زبل تر از شرکت‌های دیگر هستند بنابراین درحالی‌که منهارت تنها تیزرهای اولیه از ارتقای نسل جدید ب‌ام‌و Z4 را در چند روز گذشته منتشر کرده، دالر قبلاً بسته‌ی ارتقایی خود برای این رودستر مونیخی را تدارک دیده است.

کار را با مهم‌ترین تغییرات آغاز می‌کنیم. مدل M40i که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری استفاده می‌کند هم‌اکنون قدرت ۴۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری دارد.

دالر فعلاً مشخصات عملکردی این خودرو را منتشر نکرده اما افزایش ۶۷ اسبی قدرت و ۱۲۰ نیوتون متری گشتاور قطعات باعث بهبود چند دهم ثانیه‌ای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای مدل استاندارد خواهد شد. با حذف محدودکننده‌ی سرعت، Z4 M40i تیون شده می‌تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

افرادی که با Z4 آشنا نیستند شاید با خود بگویند که دالر به افزایش قدرت پیشرانه اکتفا کرده اما این‌گونه نیست چراکه خودروی موردبحث از سیستم اگزوز اسپورت با خروجی‌های ۹۰ میلی‌متری و فنرهای کم ارتفاع سود می‌برد.


با نگاهی نزدیک به نمای جلو و عقب شاهد یک اسپلیتر با فلاپ های جانبی خواهید بود که دارای رنگ متفاوتی است. رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده نیز با لاستیک‌های خاص میشلین همراه شده‌اند.

دالر این خودرو را با قطعات ارتقا یافته‌ی دیگر همچون سیستم تعلیق اسپورت و تنظیم‌پذیر، رینگ‌های ۲۰ اینچی جدید و رفلکتور شیشه عرضه می‌کند.

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید