اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, مقایسه انواع خودرو

تویوتا باارزش‌ترین برند خودرویی دنیا در سال ۲۰۱۹

تویوتا باارزش‌ترین برند خودرویی دنیا در سال ۲۰۱۹

Kantar Millward Brown یک شرکت تحقیقاتی چندملیتی است که در نیویورک مستقر است و در زمینه‌های مختلفی مثل ارزش برندها فعالیت و مطالعه می‌کند. این شرکت در جدیدترین تحقیقات خود، باارزش‌ترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرده است. این لیست بزرگ‌ترین برندهای دنیا در تمامی صنایع را نشان می‌دهد. تعجب‌برانگیز نیست که شرکت‌های حوزهٔ تکنولوژی بالاترین رتبه‌های این لیست را از آن خود کرده‌اند. در مطالعهٔ امسال، آمازون با پشت سر گذاشتن شرکت‌هایی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، ویزا، فیس‌بوک و علی‌بابا، باارزش‌ترین برند دنیا لقب گرفته است.

در لیست باارزش‌ترین برندهای سال ۲۰۱۹ اما خودروسازان عملکرد چندان خوبی نداشته‌اند به‌گونه‌ای که در بین ۱۰۰ برند ارزشمند سال ۲۰۱۹ تنها سه برند خودروسازی حضور دارند. بااین‌حال در لیست امسال تویوتا در رتبهٔ ۴۱ قرار گرفته و همچنان مثل سال‌های گذشته باارزش‌ترین برند خودرویی دنیا محسوب می‌شود. این خودروساز ژاپنی طی چهارده سال گذشته دوازده بار عنوان ارزشمندترین برند خودرویی دنیا را از آن خود کرده است. در لیست امسال اما تویوتا در پس شرکت‌هایی مثل سامسونگ، نت‌فلیکس و نایک قرار گرفته است.

مدیر استراتژی Global BrandZ آقای «Graham Staplehurst» دراین‌باره به اتو نیوز گفته است:

فعالیت گسترده و جهانی تویوتا دلیل عمدهٔ کسب چنین جایگاهی است. این شرکت در هر منطقه ترکیبی مناسب از مدل‌ها و نماینده‌ها را عرضه می‌کند. علاوه بر این، تویوتا پیشگام استفاده از انرژی‌های جایگزین هم محسوب می‌شود. مردم پریوس را می‌شناسند. ما در مورد خودروهای الکتریکی هم چندین نظرسنجی انجام دادیم که هرچند در آن‌ها تسلا بالاترین رتبه را کسب کرد اما تویوتا هم در جایگاه دوم قرار گرفت

دو خودروساز دیگری که امسال در بین ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا قرار گرفته‌اند مرسدس بنز و ب‌ام‌و هستند که به ترتیب در رتبه‌های ۵۴ و ۵۵ جای گرفته‌اند؛ بنابراین سازندهٔ اشتوتگارتی تنها با اختلاف یک رتبه بالاتر از رقیب اصلی خود قرار گرفته است. رتبهٔ هر سه برند تویوتا، مرسدس بنز و ب‌ام‌و در لیست سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل سقوط داشته است. هرچند در لیست ۱۰۰ برند ارزشمند سال ۲۰۱۹ تنها سه برند خودرویی دیده می‌شود اما این مطالعه یک بخش اختصاصی هم برای خودروسازان دارد که در آن لیست سه برند مذکور به همراه هفت برند دیگر شامل هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس‌واگن و پورشه به‌عنوان ۱۰ برند ارزشمند حوزهٔ خودرو اعلام شده‌اند.

در بین ۱۰ برند خودرویی ارزشمند سال ۲۰۱۹ تنها فولکس‌واگن توانسته رتبهٔ خود را بهبود بخشد زیرا این شرکت بعد از رسوایی ویرانگر دیزل‌گیت برند خود را بازسازی کرده است. در همین حال، تنها خودروساز جدیدی که در این لیست دیده می‌شود پورشه است که توانسته با غلبه بر شرکت هندی ماروتی-سوزوکی، خود را در بین ۱۰ برند خودرویی ارزشمند سال ۲۰۱۹ جای دهد.

نویسنده و مترجم : امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید