اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

شروع عرضه چری اکسید TX به شیلی؛ چری لوکس قدبلند در آمریکای جنوبی

شروع عرضه چری اکسید TX به شیلی؛ چری لوکس قدبلند در آمریکای جنوبی

دیروز اولین عکس هایی از عرضه چری اکسید Exeed در کشور شیلی منتشر شد. این خودرو چند ماه پیش توسط چری در حال تست های فنی بود و عکس هایی از آن منتشر شده بود اما حال شیلی جزو اولین بازارهایی است که این خودرو در آن عرضه می شود. لازم است بدانید که بعضی از برندهای چینی همچون چری در کشورهای آمریکای جنوبی فعالیت زیادی دارند و همیشه سعی شده جدیدترین محصولات این شرکت ها در این قاره نیز عرضه شوند.

چری اکسید TX

چری اکسید TX

چری اکسید TX با کد M31T با برند جداگانه ای یعنی Exeed عرضه می شود. یعنی همانند جنسیس که برند لوکس هیوندای خواهد بود، اکسید نیز برند لوکس و جدایی از چری خواهد بود و آن را به نام Exeed TX نامگذاری کرده اند.
اکسید TX با دو پیشرانه قابل سفارش است که البته هر دوی آنها جزو پیشرانه های کم حجم اما پرتوان هستند. پیشرانه اول ۱.۵ توربوشارژ است که می تواند حداکثر ۱۹۰ اسب بخار و ۲۷۵ نیوتن متر را تولید کند. این پیشرانه تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه خواهد شد. همچنین امکان سفارش اکسید TX با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو نیز وجود دارد که این پیشرانه توانایی تولید حداکثر ۲۱۸ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر را خواهد داشت که گشتاور بسیار بالایی برای پیشرانه ۱.۶ لیتری است. این پیشرانه تنها با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه عرضه خواهد شد.

چری اکسید

چری اکسید

اگر به عکس های داخل کابین این خودرو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که روی غربیلک فرمان تنها نام Exeed نوشته شده و هیچ نامی از چری وجود ندارد. برای مقایسه و دانستن دقیق ابعاد این خودرو باید بگوییم که چری اکسید TX دقیقاً ۴۶۶۴ میلیمتر طول، ۱۸۷۲ میلیمتر عرض و ۱۶۸۵ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین دو محور این خودرو ۲۶۹۷ میلیمتر است.
چری همواره در شیلی خودروهایی با قیمت ارزان را عرضه می کرده اما اینبار دست به عرضه یک خودروی گران تر و لوکس تر زده و قصد دارد به رده و سگمنتی بالاتری وارد شود. باید ببینیم که آیا این خودرو در ایران نیز عرضه خواهد شد و اگر برنامه ای برای عرضه آن وجود داشته باشد، چه مشخصات فنی برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید