اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

چری آریزو ۶، نماد تکامل به سبک خودروسازان چینی

چری آریزو ۶، نماد تکامل به سبک خودروسازان چینی

دنیای امروز را باید دنیای رقابت نامید ، در عرصه صنعت و تکنولوژی همگان تلاش می کنند تا بقای خود را حفظ نمایند ، برخی ها صعود میکنند و برخی ها نزول ، این قانون رقابت میباشد ، برخی برندها و نام های جدید به سرعت مرزهای حرکت و پیشرفت را در می نوردند و در جای دیگر برخی برندهای کهنه کار که صدای نیازها و ماهیت تغییرات را درک نمی کنند نابود خواهند شد .
صنعت خودروسازی، یکی از صنایعی هست که به صورت فشرده درگیر این رقابت است ، رقابتی سخت و بی رحم ، انچه بر این بازارها در طی سالهای اخیر تاثیر گذار بوده است ظهور بزرگترین بازار تولید و مصرف خودرو جهان یعنی کشور چین میباشد، بازار بزرگ تولید و مصرف که بسیاری از معادلات جهان را بهم ریخت، حال پس از سالها تولید محصولاتی با تکنولوژی مهندسی معکوس ، اژدهای زرد با تولید محصولاتی با تکنولوژی روز و طراحی جذاب زنگ خطر را برای بزرگان پر مدعا به صدا دراورد، نمایشگاه بیجینگ ۲۰۱۸، خود گواه این جهش بلند پروازانه چینی ها بود ،یکی از سدانهای زیبای این نمایشگاه که نگاه های بسیاری را سمت خود جذب نمود، چری آریزو۶ بود. سدان لوکس و زیبای چری ، بزرگترین صادر کننده خودروی چین که مفاهیم جدیدی را بیان نمود ، شرکت چری که در سالهای اخیر با بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه بین المللی خود، توانسته است. محصولاتی قابل قبول و در سطح استانداردهای جهانی را به بازارهای گوناگون عرضه نماید، مدلهای مختلف تیگو چون تیگو ۷ و تیگو ۸ و حال یک سدان مدرن و خانوادگی از نسل موفق اریزو با نام آریزو۶ که جایش در سبد محصولات چری خالی بود.

چری آریزو 6

چری آریزو ۶

اریزو۶ ، محصول بخش تحقیق و توسعه بین المللی چری بود تا با بهره گیری از تیم معروف و بین المللی خود که شامل کار کشته ترین افراد، افراد با تجربه در صنعت خودروسازی بود، یک سدان جذاب و با استایل اروپایی بود، نمای داخل اریزو۶ را میتوان نقطه قوت آن در کنار طراحی زیبا و پخته ان دانست، در نمای داخلی اریزو۶ از دیگر ساخته های چری متفاوت میباشد، شما در نگاه اول آریزو۶ را قطعا یک سدان اروپایی چه به لحاظ طراحی داخلی و چه به لحاظ طراحی خارجی خواهید دانست.

چری آریزو 6

چری آریزو ۶

مدل سدان دیگر چری آریزو با نام آریزو ۵ در بازار ایران نیز حضور دارد و خودروی پر فروش و محبوبی است که امکانات و کیفیت نسبتا مناسبی دارد و آریزو ۶ نیز خودرویی با کلاس بالاتر و ابعادی کمی بزرگتر از آریزو ۵ است. به احتمال بسیار قوی آریزو ۶ نیز در آینده ای نه چندان دور در بازار ایران عرضه خواهد شد.
در خصوص بخش فنی این خودرو باید اشاره کنیم که از نظر فنی آریزو ۶ با خودروی کراس اوور چری تیگو ۷ یکسان است و از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره مند است که می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و حدود ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو اما با یک گیربکس ضریب متغیر CVT انجام می شود.
چری آریزو ۶ در بازار کشور با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد و از رقبای آن باید به هیوندای اکسنت وارداتی و کیا سراتو تولید داخل اشاره کرد که احتملا چری از نظر تجهیزات از رقبای خود برتر خواهد بود.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید