اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

قول پورشه برای تولید هایپرکاری فوق‌العاده با همکاری ریماک

قول پورشه برای تولید هایپرکاری فوق‌العاده با همکاری ریماک

پورشه و ریماک همکاری مهمی را کلید زده‌اند. اندکی پس از معرفی تایکان بود که این خودروساز آلمانی اعلام کرد میزان سهام خود در ریماک را از ۱۰ به ۱۵.۵ درصد افزایش داده است. در ابتدا مشخص نبود که این همکاری در چه زمینه‌ای صورت خواهد گرفت اما هم‌اکنون می‌دانیم که قضیه به تولید یک هایپرکار الکتریکی شده مربوط است.

دکتر استفان وکبک مدیر پروژه‌های الکتریکی پورشه اخیراً مصاحبه‌ای با نشریه‌ی استرالیایی موتورینگ داشته است. او درباره‌ی تکنولوژی باتری‌ها، همکاری رو به گسترش پورشه با ریماک و هایپرکار الکتریکی این شرکت سخن گفته است.


وکبک گفته است:

هدف همیشگی ما صرف‌نظر از نوع خودرویی که تولید می‌کنیم عرضه‌ی اسپورت ترین محصول در کلاس خود است. من کاملاً مطمئن هستم که باتری‌های حالت‌جامد قدم بعدی را تشکیل خواهند داد. من فکر می‌کنم تکنولوژی باتری‌های لیتیوم-یونی نیز در سال‌های آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.


این مدیر ارشد ادامه داده است:

بنابراین ایده‌های متفاوتی وجود داشته ولی قطعاً در آینده شاهد تولید هایپرکار پورشه خواهید بود. البته من نمی‌توانم تاریخ تولید این خودرو را اعلام کنم چراکه تکنولوژی هم باید پاسخگو باشد. شاید یک هایپرکار الکتریکی تولید شود و شاید هم نمونه‌ای الکتریکی شده باشد…


وکبک اما صرف‌نظر از پیشرانه و قوای محرکه‌ی این هایپرکار اعلام داشته پورشه به حضور در سطح اول جهانی علاقه مند است. به این ترتیب انتظار می‌رود هایپرکار پورشه قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته باشد و از نظر سرعت نیز به جنگ خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی وان و استون مارتین والکری برود.


رندرهای منتشر شده از این خودرو نشان دهنده‌ی محصولی مرکب از ویژگی‌های طراحی پورشه و ریماک است؛ اما انتظار داریم ویژگی‌های طراحی بیشتری از کانسپت ۹۱۷ گرفته شود.

 

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید