اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

کادیلاک XT4 با پیشرانهٔ دیزلی راهی بازار اروپا می‌شود

کادیلاک XT4 با پیشرانهٔ دیزلی راهی بازار اروپا می‌شود

تاکنون شایعاتی در مورد عرضهٔ کراس‌اوور XT4 در بازار اروپا شنیده بودیم اما حالا سرانجام کادیلاک رسماً تأیید کرده است که این خودرو سال آینده راهی بازار این قاره می‌شود. نسخهٔ اروپایی XT4 تا حد زیادی با نمونهٔ آمریکایی یکسان است اما زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ دیزلی کاملاً جدید قرار می‌گیرد که منحصراً برای بازار اروپا طراحی شده و ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌عنوان یک آپشن برای آن ارائه می‌شود. کادیلاک فعلاً مشخصات عملکرد XT4 دیزلی را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد این موتور دیزلی تنها گزینه برای بازار اروپا باشد. این در حالی است که کراس‌اوور کامپکت کادیلاک در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود.

XT4 در اروپا در دو نسخهٔ مختلف عرضه می‌شود که تیپ پایه Launch Edition نام دارد. این مدل که صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود، به تریم بیرونی آلومینیومی، درب صندوق بار برقی خودکار، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، گرم‌کن صندلی‌ها، گرم‌کن غربیلک فرمان و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری مجهز است. ازجملهٔ تجهیزات ایمنی این نسخه نیز می‌توان به دوربین دید اطراف، دستیار پارک، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و تکنولوژی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.

تیپ بعدی اما Launch Edition Sport نام داشته و از ویژگی‌های ظاهری متفاوتی برخوردار است که شامل جلوپنجرهٔ متفاوت، تریم مشکی براق، چراغ‌های عقب بی‌رنگ و رینگ‌های ۲۰ اینچی می‌شود. این تیپ در داخل هم از غربیلک فرمان اسپرت و پدال‌های آلومینیومی برخوردار است درحالی‌که نمایشگر سربالای رنگی، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و سیستم تعلیق اسپرت فعال با کنترل مداوم کمک‌فنرها هم برای آن در نظر گرفته شده است.

اما برای کسانی که خواهان خودروی لوکس‌تری هستند کادیلاک پکیجی بنام پریمیوم را ارائه کرده که سقف شیشه‌ای پانوراما، تودوزی چرمی سوراخ‌دار و صندلی‌های ویژهٔ جلو با تهویه و ماساژور را به همراه دارد. قیمت کادیلاک XT4 در آلمان از ۴۲,۹۰۰ یورو برای تیپ لانچ ادیشن و ۴۹,۲۰۰ برای لانچ ادیشن اسپرت آغاز می‌شود. برای مقایسه، قیمت مرسدس بنز GLC200d با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic در این کشور از ۴۷,۷۲۴ دلار شروع می‌شود.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید