اخبار خارجی خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی

وانت ۲۵۰ اسب بخاری فولکس واگن در راه جزیره سبز

وانت ۲۵۰ اسب بخاری فولکس واگن در راه جزیره سبز

فولکس واگن این هفته قوی ترین مدل وانت آماروک را معرفی کرد و این خودرو قرار است از ماه سپتامبر در بازار انگلیس عرضه شود. این مدل به یک موتور دیزلی با قدرت بیش از ۲۵۰ اسب بخار و گیربکس دستی مجهز است.
این موتور تنها در تیپ فول هایلاین آماروک قابل انتخاب است و جایگزین موتور قوی قبلی که ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت خواهد شد. البته مدل ۲۰۱ اسب بخاری آماروک همچنان در بازار حضور خواهد داشت و می توان آن را با گیربکس ۶ دنده دستی و یا ۸ دنده خودکار خریداری کرد.

فولکس واگن آماروک

فولکس واگن آماروک

موتور جدید آماروک از نوع توربودیزل است و با ۳ لیتر حجم می تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی موتور این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک ۴Motion به چرخ ها انتقال پیدا می کند.
در خصوص تجهیزات فول ترین مدل آماروک نیز باید به سیستم مالتی مدیا، تهویه خودکار، صفحه لمسی، دوربین دید عقب، رینگ های ۱۸ اینچی، تودوزی چرم، چراغ های زنون، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم ترمز خودکار اشاره کرد.

فولکس واگن آماروک

فولکس واگن آماروک

فولکس واگن آماروک به رقابت با مرسدس بنز X کلاس خواهد پرداخت که بر اساس نیسان ناوارا ساخته شده است و مدل X220d آن می تواند ۱۶۱ اسب بخارقدرت و مدل X250d می تواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید کنند. اما اصلی ترین رقیب مدل فول آماروک مدل X350d است که موتور ۳ لیتری توربودیزلی آن ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

منبع: خودروبانک

بازنشر: خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید