اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی

چرا مک‌لارن ۷۲۰S بهترین خودروی دنیاست؟!

چرا مک‌لارن ۷۲۰S بهترین خودروی دنیاست؟!

مک لارن ۷۲۰ S با ورود خود به میدان ولوله‌ای در کلاس خودروهای سوپر اسپورت ایجاد کرد. این خودرو از پرفورمنسی در حد هایپرکارهای گران‌قیمت سال‌های اخیر همچون مک لارن P1 و پورشه ۹۱۸ برخوردار است. فراری با ۴۸۸ پیستا به جنگ مک لارن رفته اما این خودرو به سختی می‌تواند در برابر ۷۲۰S دوام بیاورد. ما اخیراً شانس بررسی نسخه‌ی اسپایدر این خودرو را داشته‌ایم و پس از چند روز به این نتیجه رسیده‌ایم که ۷۲۰S بهترین خودروی دنیاست. دلایل ما به این شرح‌اند.

راحتی

اکثر سوپرکارهای سال ۲۰۱۹ برای رانندگی روزمره به حد کافی راحت هستند. مالکان این خودروها دیگر نگران سر و کله زدن با کلاچ‌های سنگین، پیشرانه‌های داغ و مسائلی از این قبیل نیستند. صندلی‌های ۷۲۰S اسپایدر راحت بوده و کابین نیز فضای کافی حتی برای افراد هیکلی را نیز دارد. یک خودروی اسپورت معمولاً از فضای داخلی تنگی برخوردار است اما ۷۲۰S اسپایدر بخشی شیشه‌ای دارد که با فشار یک دکمه مات می‌شود. مدل کوپه را همچنین می‌توان با بخش‌های شیشه‌ای روی درب‌ها سفارش داد که حس خوبی در زمان باز شدن درب ایجاد می‌کنند.


شاید با خود فکر کنید یک سوپرکار هفت‌صد و چند اسب بخاری سواری بسیار ناراحتی خواهد داشت اما به لطف سیستم تعلیق بسیار پیشرفته‌ی مک لارن این خودرو در اکثر مسیرها سواری زیبایی دارد. مک لارن حتی به اشرافیت این خودرو نیز توجه کرده و آپشن هایی همچون سیستم باورز اند ویلکینز را ارائه می‌کند.

فرمان دقیق


راندن چنین خودرویی با سرعت بالا در پیست کار آسانی است اما اگر خودرو احساس ناب خود را ارائه کند چنین کاری بسیار آسان‌تر هم خواهد شد. برخی از خودروهای اسپورت مدرن احساسی شبیه یک کامپیوتر برنامه‌ریزی‌ شده را دارند اما ۷۲۰S در این تله نیفتاده است. ۷۲۰S از فرمان الکتروهیدرولیکی سود می‌برد که جزو بهترین‌هاست. این فرمان بازخورد و حس بسیار زیادی را منتقل کرده و ما اگر با خودرو از روی یک سکه رد شویم می‌توانیم بگوییم که طرف شیر بوده یا خط!


وقتی زمان مانورهای پرسرعت فرا برسد فرمان هنوز هم ارتباط خود را با راننده حفظ کرده و همین امر اعتمادبه‌نفس لازم برای گاز دادن را فراهم می‌کند. مک لارن در طراحی چنین فرمانی شاهکار کرده و دیگر خودروسازان باید از این برند یاد بگیرند.

پیشرانه‌ای فوق‌العاده


هیچ سوپرکاری بدون یک پیشرانه‌ی جذاب کامل نیست و نیروگاه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو نیز قدرت ۷۱۰ اسب بخاری دارد. البته این را مک لارن می‌گوید زیرا قبلاً تست های داینوی انجام شده نشان داده‌اند قدرت این خودرو بیشتر از ارقام اعلامی است. این خودروی دیفرانسیل عقب با استفاده از لانچ کنترل تنها در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این خودرو از نظر پرفورمنس هیچ کمبودی نداشته و در اکثر درگ ها نیز رقبا را به راحتی شکست داده است.

گیربکس سبک و سریع


هر فردی که می‌گوید برای لذت بردن از خودرو باید گیربکس دستی را انتخاب کرد قطعاً پشت فرمان ۷۲۰S ننشسته است. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی این خودرو جزو بهترین‌های بازار بوده و با گیربکس‌های فراری و پورشه رقابت می‌کند. تعویض‌ دنده ها بسیار سریع انجام می‌شود و خودرو قبلاً زمان کافی برای آماده کردن دنده‌ی بعدی را دارد. حتی در حالت اتوماتیک نیز تحت تأثیر سرعت این گیربکس در معکوس از هفت به سه قرار خواهید گرفت. با استفاده از پدال شیفترها می‌توان دنده‌ها را تعویض کرد اما همان حالت اتوماتیک نیز عالی است.

فاکتور ابهت


اگر دهان افراد با دیدن این خودرو باز نماند تمامی چیزهایی که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم به معنی خواهند بود. مک لارن ۷۲۰S اسپایدر خوشبختانه فاکتور مهم ابهت را با خود به همراه دارد. فرقی نمی‌کند که افراد تحت تأثیر رنگ نارنجی، خطوط جذاب بدنه یا درب‌های دوسطحی قرار بگیرند زیرا سریعاً این خودرو را تشخیص داده و به آن خیره خواهند شد. در طول چند روزی که این خودرو در اختیار ما بود افراد بسیار زیادی را دیدیم که سعی داشتند از آن عکس بگیرند و پیشنهاد تعویض خودرو را به ما می‌دادند و یا تنها می‌خواستند که در حالت درجا گاز بدهند. این خودرو برای جلب‌توجه طراحی شده و به بهترین نحو ممکن آن را انجام می‌دهد.






منبع: carbuzz

نویسنده و مترجم: شاهین احمدزاده_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید