اخبار خارجی خودرو, انتخاب و خرید خودرو, خودرو و تکنولوژی, مقایسه انواع خودرو

کیا استینگر در ناوگان پلیس؛ رانندگان متخلف استرالیایی زیر سایه سوپرسدان کره ای

کیا استینگر در ناوگان پلیس؛ رانندگان متخلف استرالیایی زیر سایه سوپرسدان کره ای

اداره پلیس استرالیا چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در کنار دو خودرو فورد فالکن و هولدن کومودور در ناوگان خود از کیا استینگر نیز استفاده کند.
این تصمیم در هفته جاری عملی شده و در حدود ۵۰ دستگاه از کیا استینگر به گشت زنی در خیابان های این کشور خواهند پرداخته است. ۲۰۰ خودروی دیگر نیز در ادامه این مرحله آزمایشی به ۵۰ استینگر مذکور خواهد پیوست.
مزیت این سدان های کره ای به این است که کارایی بالاتری داشته و راحت تر از خودروهای گشت زنی قبلی پلیس استرالیا می توانند رانندگان متخلف را متوقف کنند.
استینگرهایی که در پلیس استرالیا به خدمت گرفته خواهند شد علاوه بر داشتن رنگ بدنه خاص به آژیر پلیس نیز مجهز می باشند. در مورد تجهیزات داخلی این سدان ها هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما احتمالا درون کابین این خودروها پر از تجهیزات مخصوص پلیس است.
استینگر مورد نظر پلیس استرالیا به یک موتور بی توربو ۳.۳ لیتری که از ۶ سیلندر خورجینی برخوردار است مجهز بوده و می تواند ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

کیا استینگر

کیا استینگر

این خودرو می تواند در کمتر از ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. به علاوه نهایت سرعت این سدان چیزی در حدود ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.
مایک کیتینگ، یکی از معاونان ارشد اداره پلیس استرالیا در مصاحبه با خبرگزاری ها توضیح داده است که خودروی کیا تاکنون خوب عمل کرده است و در مرحله آزمایشی فعلی، ما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر عدم کارایی خودرو در کشورمان دریافت نکرده ایم و به نظر می رسد که این خودرو کاملا منطبق بر نیازهای اداره پلیس استرالیاست.
هرچند ۳۶۵ اسب بخار کاملا یک قدرت منطقی و مطلوب به نظر می رسد اما شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا اسیتنگرهای قوی تری نیز برای مقابله با رانندگان متخلف راهی استرالیا خواهند شد. گفته می شود که استینگرهای قوی تر قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار داشته و سیستم تعلیق آن ها با یک مدل حرفه ای تر جایگزین شده است.

نویسنده: علی صادقی _ خودروبانک

بازنشر: حسین رضا لاسجردی _ خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید