اخبار خارجی خودرو, تاریخچه صنعت خودرو, خودرو و تکنولوژی

معرفی رسمی بوگاتی La Voiture Noire، گران‌ترین خودروی دنیا

معرفی رسمی بوگاتی La Voiture Noire، گران‌ترین خودروی دنیا

سرانجام پس از انتشار تیزرهای فراوان، بوگاتی پرده‌ها را از چهرهٔ خودروی جدید خود کنار زده است. این ماشین که La Voiture Noire نام دارد، در اصل تفسیر مدرنی از مدل کلاسیک Type 57 SC Atlantic محسوب می‌شود. این خودروی شخصی ژان بوگاتی بود که در جریان جنگ جهانی دوم نابود شد. البته Type 57 SC Atlantic خودروی کاملاً جدیدی نیست زیرا بر اساس شیرون ساخته شده و در اصل یک بدنهٔ سفارشی و فوق‌العاده چشمگیر است که روی شاسی شیرون قرار گرفته است.

این خودرو توسط مدیرعامل بوگاتی آقای «استفان وینکلمن» نهایت گرند تورر توصیف شده است. این گرند تورر خیره‌کننده، بدنهٔ فیبر کربنی دست‌سازی به رنگ مشکی براق دارد که نام La Voiture Noire بهترین توصیف برای آن است زیرا این کلمه‌ای فرانسوی به معنای خودروی سیاه است. بدنهٔ این ماشین خصوصاً در نمای جلویی شباهت زیادی به مدل دیوو دارد اما بااین‌حال ویژگی‌های منحصربه‌فردی زیادی هم در آن دیده می‌شود. در این ماشین سپرها به‌صورت یکپارچه با بدنه طراحی شده‌اند و پنجره‌ها نیز با الهام از کلاه ایمنی شکل گرفته‌اند درحالی‌که شیشهٔ جلو به‌صورت یکنواخت به سمت این پنجره‌ها حرکت کرده است.

در بخش عقبی La Voiture Noire یک نوار LED به‌عنوان چراغ ترمز در سراسر عرض بدنه کشیده شده که این هایپرکار منحصربه‌فرد را عریض‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد. در زیر این نوار هم نوشتهٔ چراغ‌دار بوگاتی جای گرفته درحالی‌که در بخش پایینی نیز شش سر اگزوز با نمایی جذاب به چشم می‌خورند. در نمای جلویی خودرو اما همچنان همان جلوپنجرهٔ معروف بوگاتی دیده می‌شود درحالی‌که چراغ‌های LED جذاب جلو نیز تا بالای گلگیرها کشیده شده‌اند.

در محفظهٔ پیشرانهٔ La Voiture Noire اما هیچ شگفتی‌ای وجود ندارد چراکه در آن همچنان همان نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته که مثل شیرون و دیوو، در اینجا هم ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. La Voiture Noire اما گران‌ترین خودروی صفرکیلومتر تاریخ بوگاتی و به‌طورکلی گران‌ترین خودروی جدید دنیا محسوب می‌شود چراکه قیمت پایهٔ آن بدون احتساب مالیات، ۱۱ میلیون یورو اعلام شده است.

این در حالی است که به گفتهٔ وینکلمن، نمونهٔ به نمایش درآمده در نمایشگاه ژنو با قیمت ۱۶.۷ میلیون یورو (با مالیات) فروخته شده است. به‌طور قطعی مشخص نیست که این خودرو به چه کسی فروخته شده است زیرا وینکلمن گفته این نمونهٔ خاص متعلق به یک علاقه‌مند به بوگاتی است اما گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که این خودرو توسط رئیس سابق گروه فولکس‌واگن آقای فردیناند پچ خریداری شده و آن‌را به کلکسیون گستردهٔ خود اضافه کرده است.

نویسنده و مترجم: امیر دهقان_پدال

بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید